lördag 14 januari 2012

Barnolja funkar alldeles finfint till vuxna också

Jag har drabbats av en förjävla dryg vinteråkomma: torr hud. Inte den sorten som spricker och går sönder utan den sorten som kliar och kliar och kliar. Jag börjar bli orolig för att min hårbotten snart är ett hårlöst öppet sår, mina armhålor lyser ilsket rött och det kliar överallt. Så jag har tagit till det tunga artilleriet: Barnolja.

Märke spelar ingen roll, men Oparfymerad barnolja är kung att ha hemma. Just nu har jag kladdat hårbotten och hår fullt av barnolja och har det i några timmar. Håret får en rejäl inpackning och jag tror hårbotten kommer vara lite lyckligt sen.
I duschen smörjer jag hela mig med barnolja, sköljer av överskottet och slipper smörja med massa krämer efter duschen.

Fler nyttiga saker man kan ha barnolja till:
* Vid rakning av kroppsbehåring med hyvel, smörj lite barnolja innan rakning så glider rakbladet lättare och man slipper röda knottror.
* För att ta bort din make up behövs bara lite barnolja på en bomullstuss.
* Som hårinpackning eller om man har jättetorrt hår kan man ha lite barnolja i topparna och låta det sitta kvar i håret.
* Smörj huden och bli len och fin
*Intimhygien ska ju helst skötas tvållöst, lite barnolja löser dock upp fett och smuts. Skölj bort överskottet och bli mjuk på köpet.

Ja det var några saker man kan ha den till. Finns nog massa mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar