tisdag 15 juli 2014

Vampyriskt bra!

Det är sommar och då ska man väl läsa böcker?

Jag har helt fastnat i en tredelad serie, skriven bla av regissören till Hellboy och Pans labyrint. Författarna är  Guillermo Del Toro och Chuck Hogan.

Böckerna är: Släkten, Förgörelsen och Evig natt
Nu köpte jag Förgörelsen på rea utan att veta att det var en trilogi så jag började med den. Oh så bra! Nu har jag skaffat de två andra och har precis avslutat Evig natt. Så nu ska jag väl läsa del 1 också; Släktet. 

Det handlar om vampyrer som tar över makten på jorden helt enkelt. Inte fina vampyrer som lever bland oss, utan mer djuriska varelser. Kroppar i förfall. De styrs telepatiskt av "mästaren". Samtidigt finns teorier och planer bakom det hela. Det är djupare än bara ett gäng vampyrer helt enkelt.

Jag gillade dom skarpt. Svåra att lägga ifrån sig helt enkelt. Så det blir dagens boktips för alla vampyrgillare därute. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar