onsdag 30 juli 2014

Jag MÅSTE verkligen vända rätt på dygnet.

Nu är jag helt galet fel ute. Jag har vänt på dygnet mer och mer nu under värmen. Har tyckt det varit så skönt u luften under natten och vidrig på dagen. Så just nu somnar jag 5-6 på morgonen och sover till 15-16 typ. Det är ju inte nyttigt någonstans. Jag ska ju igång och arbetsträna så fort jag hittar en bra plats och då tänkte jag väl försöka jobba mellan 10-14 eller nåt sånt. Lite beroende på var man hamnar, vilka tider de har. Men alltså måste jag vända tillbaka dygnet. Nu får jag ju ställa väckarklocka om jag ska göra något vid 13 tex.

Grejen är väl också att det varit så jäkla varmt på dagarna så jag har inte orkat göra något under den tiden ändå. Man åker till stallet framåt 19-20 och innan dess bara svettas jag. Jag fixar inte värme bra alls. Då är det rätt skönt att vara ut med hundarna sista gången runt 4 och bara känna svalkan.

Nepp, dags att göra nåt åt det. Hu jag kommer vara trött i början. Men nu får jag ju lite ångest över att ha sovit bort hela dagen, fast vet egentligen inte varför. Jag orkar ju inte göra nåt på dagen i alla fall. Jag borde verkligen ha ett nattjobb. Det skulle passa mig alldeles perfekt. Jag är av naturen nattmänniska. Fast jag orkar ju ha en normal dygnsrytm också om jag anstränger mig. Det är bara väldigt vidrigt att gå upp ur sängen på morgonen. Samhället är inte gjort för människor med nattugglekropp.

Jag mår ju bättre med rutiner. Äta regelbundet, sova okej, dagarna ser hyfsat lika ut. Målet får bli att komma upp runt 10 varje dag. Haha bara tanken på det gör mig lite gråtfärdig. Jag har alltid sovit mycket. När jag bodde hemma gick jag upp 12-13 på helgerna när jag var ledig. Men, dags att ta tag i läget. Jag skulle tro jag får ta hjälp av insomningstabletter för att knuffa rätt det hela nu i början. Inte så lätt att somna 12 när man är van att sova först vid 5. Eller som idag.. jag gick upp efter 16(!!!!!) för att jag somnade runt 7 i morse. Ska jag sova igen efter bara 8 timmar då för att komma rätt? Ja lycka till!

Sjukt.. klockan är snart sex och jag har varit vaken i mindre än två timmar. Jaja, ska dra till stallet om en stund. På sommaren funkar det att vrida dygnet, på vintern är det lite värre. Då missar man allt som kan liknas dagsljus och blir ganska trött av ständigt mörker. Och nej det går ingen nöd på hundarna. De vänder på dygnet de också så de går ut sista gången där på morgonen innan vi somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar