söndag 27 juli 2014

Ridtur i mörkret

Idag har jag badat igen. Efter badet tog vi en ridtur. Det märks att det börjar bli mörkare nu igen. Vi hade nog egentligen behövt ha reflexer. Å andra sidan var ju klockan visserligen nästan tolv när vi kom tillbaka.

Eldas gick snällt idag, fina gubben. Ella red sin nya foderhäst och den hästen är ju en riktig klippa! Hon är inte tittig och skvättig. Hon är framåt utan att vara het. Ingen tävlingsinstinkt. Inget tjurande. Bara snäll och okomplicerad. Tur är ju det med tanke på storleken. Nu ska Ella ut på sadeljakt..yay. Sadlar är ju en djungel. Hon fick med westernsadel men vill man hoppa lite så funkar ju inte dom tyvärr. Så vi får se vad man kan hitta på.

Hästen är dock en kärring i hagen (förlåt Ella) Ingen av grabbarna fick komma in i ligghallen idag. Hon brunstar som en tok och skriker åt dom också. Men det lugnar nog ner sig. Ingen av grabbarna har riktigt orka engagera sig i problemet heller, inte ens Eldas. Han slår åt henne om hon slår åt honom, men inte så mycket mer än så.

Eldas har spräckt sitt flugtäcke i ryggen också. Det kliar i mina shoppingfingrar, men jag försöker behärska mig. Täcket kanske funkar säsongen ut så kan man fynda när dom rear ut täckena sen. Men..åhh.. jobbigt! Någon som har flugtäcke i strl 135 med helhals och magplatta snorbilligt så kan ni ju hojta!

I morgon ska jag se om jag orkar göra ett ryck med transporten. Den ska skottas ur och skrubbas ren. Golvet börjar bli dåligt så vi ska kolla hur det ser ut egentligen. Eftersom jag lånat den en del anmälde jag mig frivillig till projektet. Så får se om jag orkar ta tag i det hela i morgon kanske. Sen skulle jag nog möta upp Riika och fortsätta inkörningen på hennes lilla ponny så hon kan köra den lite mer. eller dotterns ponny är det väl. Och slutligen tänkte jag försöka rida Eldas en sväng. Måste komma igång igen. Det har varit så varmt så man har ju inte orkat, men åker man ut senare så går det ju. Kanske blir en nytändning nu när Ella fått dit sin pålla, då lär ju hon rida massor. Man får ju passa på egentligen innan det är snö och elände.

Ja det är väl planen. Hmmm, någon som ska till Danmark i det närmaste? Vill ha en sak de säljer på apotek där. Nej inte knark.. ett medel mot insekter.

Hepp, dricka lite mer och sen kanske sova om en stund. Vår sadelkammare är förresten gudabenådat sval nu och hundarna får ligga där när jag rider eller vi badar. Tror de tycker det är riktigt skönt faktiskt. Märks att Zaxon blir lite slö i värmen.

Nåja.. nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar