tisdag 8 juli 2014

Lite äldre, inte så mycket klokare

Ja jag fyllde ju år i söndags dårå. Jag var hos föräldrarna och väcktes med skönsång och paket på sängen (ja vaddå, kanske fyllde 15...igen)

Sen hade vi lite kalas med sjukt mycket mat, tårta och skytte med luftgevär (lugn, lugn, det var dagtid och alla var nyktra)

I måndags skulle jag åka hemåt men först kom min mamma och jag på den finfina idén att sätta på solskyddsfilm i bilens kombiutrymme. Det blir mycket bättre för hundarna då. Jag hade sån på förra bilen och det gör faktiskt skillnad.
Om ni aldrig monterat solfilm på bilen så är mitt råd: gör det inte. Man svär, svettas, svär lite till och det tar ett par timmar.
Först ska man göra rent rutorna ordentligt. Sen grovklippa filmen så man kan placera den tätt mot rutan. Då ska man rita ut rutans konturer och klippa till biten. Sen ska biten sättas på en annan ruta så man kan dra loss skyddsplasten. Slutligen ska biten placeras på rutan och man ska få den att fästa på rätt plats, utan luftbubblor och utan att damm och hårstrå hinner smita emellan.
Det låter hur lätt som helst va? Glöm det. Den jävla skiten passar inte, vill inte hamna på plats, det är bubblor överallt.
Mitt i allt kom århundradets åskskur också. Vi flydde in och kanske, kanske glömde stänga dörrar och baklucka. Det var ju svinvarmt under dagen så bilen stod öppen för att få lite luft.
Happ, efter 5 minuter typ stängdes bilen. Efteråt hade jag sjö i baksätet. Jag skojar inte ens, det var sjö. Jag har skyddsöverdrag där, för ingen sitter någonsin där och jag slänger in hästsaker och sånt där. Då skyddar man bilen lite när man bara kan tömma ur all skräp lite fint. Det där överdraget var grymt vattentätt också så jag skojar inte är jag säger att det nog var en halvliter minst i en sjö i baksätet. Liten sjö i bagagen också, men inte så farligt.
Hursomhelst så fick vi det avklarat. Får fundera på om det är värt att göra bakrutorna också eller inte. Film finns kvar, så stor lust finns inte kvar.

Så jag var hemma efter elva på kvällen igår. 8,30 typ skulle jag vara hos Cissi för hon skulle iväg på kurs med Manny. De var skitduktiga!
Det kommer bilder senare.

I lördags var jag på miniatyrhästshow också. Bilder därifrån kommer också en annan gång.

I morgon ska jag äntligen rida Eldasen igen. Han har ridits av andra nu ett par dagar och abstinensen börjar klia lite. Fina hästen! Jag fick några bilder till från vår senaste P&J som jag frikostigt tänkte bjussa på. Enjoy!

Taggad pålle

En av oss älskar hoppningen lite mer än den andra av oss.

Visst ser han rätt maffig ut ändå? Högt över också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar