torsdag 6 januari 2011

Shoppa tills du droppar

Ja lite så har jag gjort senaste dagarna. inte någon direkt nöjesshopping dock, men massa pengar har gått åt ändå. Nyfikna varelser ska få en liten redogörelse, bara för att jag har tråkigt (läs inte orkar göra nåt vettigt än)

Så igår och idag:

Åkte till ÖB o shoppade en jäkla massa kattsand. 4 kartonger = 38 kg för att vara exakt. Jag har 3 stora kattlådor och tycker det är fräschare om man har massa, massa kattsand i. Då behöver man inte byta allt särskilt ofta utan mocka ur kissklumpar o bajs o toppa av med ny sand bara. Men det är dyrt och tungt när det väl ska bytas o nu är det dags.

 

 

Impregneringsmedel. Imprenex. Ska impregnera regntäcke o vintertäcke nu eftersom de har blivit tvättade. Har läst på hästforum att det ska vara bra så vi testar väl det. Fanns medel att ha med i tvätten såg jag också, smart!

 

 

  Köpte kattmat. Torr-och blött. Fick med en liten bok på köpet.

 

Köpte hundmat också. Standardt är svenskproducerat och ett bra “märkesfoder” som ligger lite lägre i prisklass dessutom. Kan ligga 1-200:- under de dyrare märkena, men är ett fullgott foder som jag varmt kan rekommendera. Märket har diverse kosttillskott också och man kan välja lite olika foder beroende på hund. Finns för aktiva, seniorer, känsliga, normal, med hjort osv. Jag kör med normal och är jättenöjd.

 

Köpte underlakan och örngott också. Fan vad det är dyrt med sängkläder. Fått sängkläder av mamma men lakan och några örngott saknades. Jag har blivit kär i de som är lite satinliknande. Dels är det skönt o dels fastnar lite mindre djurhår. Men dyrt! 300 för två lakan och fyra örngott. Usch.

 

 

Okej lite lyxshopping blev det. Kunde inte stå emot det fina lila överkastet en gång till. Så 300 på en onödig men oh så vacker grej. Jag älskart!

 

 

 

 

 

Plåsternörden i mig kunde inte riktigt motstå söta plåster på IKEA heller. Jag säger ju att det är nåt fel på mig, jag kan inte stå emot

 

 

 

 

Ja men det var nog allt. Lite småplock här o där …eller ja just:

 

 

Luktagott grej till kattlådan. Töntigt jag vet men det luktar så gott av katterna sen haha.

 

 

Så Jag ska snart göra ett ryck, tömma kattlådor, skura o desinficera dom. Sen i med ny sand o katterna kommer stå på kö, det gör dom alltid när det blir nytt.

Sen bädda rent i sängen. Ahhh.. satinlakan. Mysigt. O sen inse att jag numer är fattig o det blir noll shoppande för resten av den här månaden.

1 kommentar:

  1. Jag är också tvärfattig nu. 1300:- kvar att leva för och det ska räcka till bensin, mat och om jag har otur - hundmat. Jag tycker att vi satsar på biodejt med mat till nästa lön.

    SvaraRadera