onsdag 26 januari 2011

Mr Cutebottoms

image

Kan man ha en sötare rumpa?

Jag tog upp herr rödblond (nej de har fortfarande inga namn) för att borsta lite. Han är nu såpass tam så han oftast låter mig plocka upp honom utan protester. Dvs han sitter still i buren när handen närmar sig. Brorsa herr brunsvart flyr fortfarande för livet.

Herr Rödblond insåg nyss att det är mysigt att bli kliad under hakan så han satt nöjt i knäet och lät sig klias. Sen pussade han mina händer. Så sött! Kanske har han mjuknat lite virvelmonstret.

Det är ju Jennys grisar, som hon räddade från en ganska tråkig tillvaro där inte alla basala behov tillgodoseddes. Så de har inte direkt varit tama…alls.

Jag inser dock att halmpellets och jag nog inte mår så bra ihop för nu kliar ögon och hals enormt. Får byta strö nästa gång. Papper eller hampa.. vi får se. Funderar på att förvara höet ute på trappan också. Spånet kan jag ju förvara i lilla förrådet ute och kanske ösa upp i hink någon dag innan jag ska använda det så det får lufta lite. Är rätt säker på att det är dammet jag inte tål.

Min Degus Ozzy hade toalätt-strö men han var ju nästan aldrig på botten. Tror det blir hårt för små grisfötter. Min dåvarande sambo fick skölja hans hö innan det lades i buren också. Då gick det finfint. Hehe Jenny får köpa en stoooor sil och komma o skölja 2 kilo hö i veckan.

Men åter till rumpan. Är den inte söt? Värsta virveln med hår åt alla håll. Awwww. Funderar på att fixa rasthage som sagt. Tips? O ja, allergivänligt burströ då. Just.. på spån hostade herr rödblond lite några gånger, men det gör han inte på halm. Synd att jag inte tål det då bara.

 

Nehepp.. sängen kanske. Dit får inte grisarna följa med.. räcker med hund o katter. Natti!

1 kommentar:

  1. Det är bara att du döper dom. :)Jag hade faktiskt inte tänkt ta hem dom igen, om det inte är så att du inte vill/kan ha kvar dom. Jag har ju inte direkt något marsvinsintresse och ska jag ha gnagare igen för mitt eget nöjes skull så blir det nog råttor.

    SvaraRadera