söndag 2 januari 2011

Filmdag

Tog min sista sjukdag idag. Har försökt hosta loss så mycket slem som möjligt. Har sovmorgon imorgon, ska till doktorn 10. Men i alla fall.. så har jag spenderat dagen med att se film. Tänkte dela med mig av huruvida dom var bra eller inte.

Jag gillade den. Herr Cage var ju stilig som alltid, en aning för flottigt hår kanske. Handlar ju om trollkarlar och magi. Gott och ont ni vet.

 

 

 

 

 

 

Den här var faktiskt riktigt rolig. Gillar verkligen Katherine Heigl i komedier. Söt romantisk komedi med en hel del action.

 

 

 

 

 

Den här var sjukt bra, om man gillar lite sjuka filmer. Mannen i huvudrollen är verkligen en störd individ med förkärlek för våldssex, våld i allmänhet och fina psykopatiska drag.

 

 

 

 

 

Det var dom tror jag. Kommer inte ihåg fler i alla fall haha. Höll på att ramla baklänges nerför trappan förut också. Kom upp på övervåningen och ser underklädeslådan på byrån röra sig. Shit vad rädd jag blev, men det var bara en katt som kände att det var en bra plats att vara på. Lådorna är såna som glider jättelätt så han fick väl upp den på nåt sätt. De är helt fantastiskt hopplösa de där djuren. Nåväl.. om någon nu skulle hitta konstiga hår bland mina underkläder så är det inte mitt fel. De är tvättade. Lika med garderoberna, katterna petar upp dom också och lägger sig därinne. Jäkla djur. De vill inte gå ut nu på vintern heller. Månster är den som är ute mest och han är ute max en timme om dagen. Bebis går ut på trappen och vänder, Fjant och Ligist går inte ens i närheten av ytterdörren. Är väl därför mitt hem ser ut som det gör just nu, understimulerade katter. Man hittar konstiga saker överallt. Trosor på köksbordet t.ex.…fräscht.

Just ja, köpte ju halmpellets och skulle testa till marsvinen. De är på tork just nu. Pelletsen är ju rätt stora, större än typ Krafftpellets. Tanken är ju att en häst ska kunna trampa sönder dom själv, men 2 marsvin? Knappast. Så jag har suttit och vattnat och bankat sönder massa pellets. Vattnet är för att de ska rasa sönder lättare. Så nu är det på tork så får vi se hur det blir i buren sen. Det luktade väl typ..hö av det hela. De sväller som faen när de blir blöta så jag kan tänka mig att uppsugningsförmågan är rätt suverän. Misstänker dock att marsvinen kommer äta på dom, men det är ju bara halm så.. En del hästar har tuggat lite så länge de är i pelletsform, sen blir det ju helt mosat så då lär väl ingen stå och käka länge. Ganska mörkt så inte så roligt i färgen.

Tja, annars inget nytt tror jag. Så ni får väl ha det så bra därute. Jo just.. imorgon börjar sockeravvänjningen igen för i år. Jag hade lite smågodis kvar sen nyårsafton och coca cola så det tog slut idag. Ångesten av att se colan minska var hemsk haha.. Vaddå beroende? Nej men det går nog bra.. hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Vet faktiskt inte vad martina använde för foder nu, men schäferfodret har hon ätit = gillar inte. Standart eller vare heter har vi inte testat, men har faktiskt aldrig sett det här i stan.
    Har ett annat märke jag ska testa, annars, men än så länge äter hon det vi har till Royal. Bra foder med mycket fett och protein, "extra aktiv".
    Men nej kommer inte vilja lämna henne till Jenny av flera anledningar (som inte är mot henne personligen).

    SvaraRadera