söndag 23 januari 2011

Seriöst, tänk innan ni skaffar hund?

Just nu vet jag sisådär 5 hundar som det är "panik" med att omplacera. Varför? Ja för att de skäller, blir inte rumsrena, är lite dominanta och "stökiga" eller det kanske helt enkelt inte var så himla roligt att ha hund. Jaja.. någon som vill ha hund? Är säkert inget fel alls på vovvarna. Bara det att ägarna skaffade hund först och tänkte sen.
Att ta ansvar för sitt djur är väl inte så himla svårt eller? Att omplacera sitt djur flera gånger fram och tillbaka tycker jag inte riktigt hör till bra djurhållning. Märkligt att man sällan hör om lugna sällskapsraser som ska omplaceras. Det är alltid staffar, schäfrar, rottis och blandningar däremellan. Kan det vara så att man skaffar sig en statuspryl som sen inte blev som man tänkt? Schäfern kläcktes inte tyst och lydig? Staffen klarade sig inte med att enbart ligga i soffan och få en liten tur i parken? Rottisen tjafsar emot när man försöker bestämma över den? Kanske kanske.
Jag vet just nu som sagt några staffeblandningar, nån dobermann, nån rottisblandning och nån schäferavart som söker nya hem. Sugen? Säkert inte ett hundproblem, utan människoproblem.

On another note. Jenny kanske snart sitter med världens gulligaste hus med tillhörande stall och jordens sötaste hingst. Hoppas hoppas! O jag blev erbjuden en två-årig hingst som säkert blir en kanonhäst när han blir vuxen. Just nu var han mest slyngel och härjade med den där supersöta 3-åriga hingsten som jag kommer kidnappa om inte Jenny fixar den. Men vad ska jag med en ponny till? Men seriöst, jag har aldrig sett en sötare häst ever. Docksöt! Så hoppas det blir av, då vet jag var jag o doggelito kommer hänga i sommar hehe.

O nu ska jag ta o sova. Lång dag idag med världens bästa Jenny och Tyra aka Pippi. Haha!

Imorgon ska jag bara mocka, gosa med Raffeälskling o softa. Hostar fortfarande som en tok och blir andfådd av inget. Ringde VC igår men de tyckte inte de kunde göra nåt åt läget. Kul. Jaja.. gosa kan man ju ändå.

Nattinatt!

1 kommentar:

  1. Bra skrivet Terese!Ja du människor är det största problemet i den här världen över huvudtaget!

    SvaraRadera