söndag 16 januari 2011

Hosta o mer hosta

Jag är måttligt trött på att vara sjuk nu. Har varit såhär av och till sen innan jul men nu “akut” i en vecka. Jag har jättedåligt samvete för att jag inte varit i stallet på en vecka, men ska sanningen fram så har jag inte lämnat huset alls på en vecka. Jag har feber vissa dagar o andra inte. Värst är hostan. Jag hostar lika illa dygnet runt och jag hostar tills jag kräks. Igår var vidrig. Lovar jag hängde över handfatet och hulkade minst 50 gånger. Men det som kommer upp är ju bara äckliga slemklumpar.

Fram till lördag har snoret varit rätt lättflytande men när det nu ändrat färg o blivit riktigt gulgrönt så fick jag order av mamma att uppsöka herr doktor. Har varit duktig och druckit massor och det borde ju ge med sig lite kan man tycka, men icke. Så idag söndag ska jag till jourvårdcentralen. 8.15 fick jag tid. Kul att klockan typ är 4 o jag inte kunnat somna än då.

Stackars näsan är söndersnuten så den blöder och är alldeles torr. Jag tar mig inte uppför trappen här hemma utan att bli helt andfådd och svettig. Det rosslar och piper när jag andas. Så ja..kanske är dags för herr doktor då. Känner mig gnällig och ynklig men jag hatar verkligen det här. Hunden är så uttråkad så han äter väl snart upp katterna. De fantastiska människorna i stallet får sköta Raffe och jag känner mig oduglig. Så nu får jag ta o bli frisk. Så d så.

Igår lyckades jag för övrigt smitta huset. Kom ner i köket för att stänga av diskmaskinen och båda diskhoarna var fulla med vatten. Stopp i avloppet alltså. Gjorde som jag brukar göra, hinkar ur allt vatten och ner med propplösare. Hände inte ett skit. 3 omgångar senare hände det fortfarande inte ett skit. Så jag fick se mig besegrad, klättrade in under diskhon och skruvade isär rören. Där hittade jag en fettklump på 3 cm. Mysigt! Så ur med den, skruva ihop eländet o sedär..nu funkar det finfint. Det är stunder som de där man är glad över att vara helt täppt i näsan.. och önskar att man hade en karl som tog hand om sånt där så man slapp. Nepp..ska väl göra ett försök till med sömnen. Dricka upp honungsvattnet först bara.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar