tisdag 18 januari 2011

Blåbäret lever!

Snälla snälla Jocke har bytt generator på bilen så den lever igen. Yay!

Jag o Jenny tog en tidig start idag. Hon kom vid 10 o hämtade mig så drog vi först till Granngården för att fixa mineraler till pållarna. Sjukt vad dyrt det blivit på granngården egentligen. Kollade en kattsand som jag brukar köpa i mataffärerna annars. Där kostar den mellan 48-55 kr beroende på affär, på Granngården kostar samma kattsand 79:-. Helt sjukt! Dyrare märkessanden kostar 179:- på djuraffären men 199:- på Gg. Samma med maten. Den som kostar 79:- i andra affärer kostar 102:- på Gg. När blev det så himla dyrt där? Ogillar Granngården skarpt faktiskt. Shoppar enbart hästmat där och inget annat.

Jaja..sen till mekonomen för att hämta generator, in en sväng på Willys o sen till stallet. Jag gick ut i hagen o gullade lite med pållarna och trodde jag skulle få en chock när Dido var gosig. Alltså, Dido är aldrig gosig. Han är världens bästa häst att rida, men i stallet är han inte mysig alls. Han är inte dum på nåt sätt, det är bara under hans värdighet att gosa. Ni skulle sett i somras när han blev solbränd på näsan och fick lov att smörjas in, snacka om förnärmad häst. Men idag kom han fram och nosade snällt överallt, pussades i ansiktet och gosade. Chockvarning!

Imorgon är sista dagen hemma. Min hosta börjar bli bättre och nu sitter slemmet lösare. Skönt! Så imorgon ska jag faktiskt ta en lugn tur på Raffebulle med Jenny o Polly i släptåg. Borde inte vara så halt på vägen längre. Ja Raffe är ju fullbroddad, tänkte mer på Polly o Jenny. Sen tänkte jag köra runt lite överallt o kolla så bilen verkligen mår bra. Vill INTE bli ståendes klockan 7 på morgonen 4 mil hemifrån liksom.

Känner mig lite sådär stressad. Känns som det är så mycket att ta tag i nu. Måste igång med Raffe igen efter ofrivillig semester pga min sjukdom, måste lastträna Garre, måste få Polly i vagn mer, måste mocka hagen som ser för jävlig ut o skotta ur ligghallen o byta halm. Städa lite hemma kanske, byta i marsvinsburen. Måste, måste måste.. hatar massa måsten.

 

Men just nu måste jag bara äta upp min macka o slappa lite innan sovadags. Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar