fredag 28 januari 2011

fredag dårå

Japp då vare helg igen. Kul kul. Var till Raffebumling och tömkörde lite idag. Det gick väl sådär. Först var det katastrof och sen slutade vi på topp. Vet inte vad han pysslar med ibland, det säger liksom tilt i huvet bara. Han ville inte ha mig bakom utan försökte snurra hela tiden. Sen ville han inte gå framåt utan bara gå åt sidan och ställa sig på tvären. Han kan ju egentligen, han är jätteduktig men idag bara tänkte han inte. Vid ett tillfälle panikbackade han in i staketet.
När vi har bråkat och krånglat i 15 minuter så fattar han helt plötsligt och går hur fint som helst. Han fick trava lite på volt i båda varven o sen gav vi oss. Ja att tömköra rakt fram på vägen är aldrig problem, det är när jag lägger in volter och serpentiner som han liksom vill vända och gå emot mig. Försöker jag då hålla emot med yttertygeln blir han arg och kastar sig. Longerar jag honom gör han ju likadant, kommer in i mitten och tar gospaus och sen ut igen.
Men på slutet gick det bra och han höll volten fint.
Polly o Jenny var med och hon skötte sig kanon.

Lite trött flicka nu, slappar lite innan sovadags. Imorgon ska jag rida en sväng om vädret är ok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar