torsdag 26 mars 2015

Taggad!

Jag blev så himla taggad med Eldas efter gårdagens möte. Jag behöver ju ha en plan, ett mål för att få upp motivationen (och sällskap i stallet *s*)
Nu ska vi träffas och lägga upp en plan, muskeluppbyggande arbete och det kommer nog ta 2-3 månader. Jag Älskar sånt här! Planer, göra efterforskningar i bra metoder, styra upp saker. Nu har man mål helt enkelt.

Ett första mål, som ligger nära i tiden nu, är "säker häst"-träningen den 18:e april. Fy sjutton vad jag ser fram emot det! Det kommer bli så jäkla roligt. Det är ju polishästträning. Lära hästar gå fram i otäcka saker, få ett bra samarbete där man blir trygg även om man ska förbi fladdrande ballonger, rida vid presenningar osv. Jag har velat rida sån kurs prick hur länge som helst.
Det är inte fysiskt ansträngande för Eldas heller. Det är ju skritt och rida igen/under/över saker. Det är mental träning helt enkelt.
Jag tycker ändå jag och Eldas har bra förtroende för varandra och han går dit jag ber om, även om han är skeptisk. Men sånt här är ju så roligt! Hon som håller i det red polishästen Utter och har hållit på med det här i herrans massa år. Peppad!

Har hittat sadel redan också haha. Bara vänta på att min blir såld. De ligger i samma prisklass och finns ett par stycken därute. Fast de flesta är bruna. Hmm.. kanske får acceptera brunt på dressyr och satsa på svart på framtida hopp/allround mot hopp? Fast den sadeln kommer långt fram. Då får jag spara lite först. Min allroundsadel är rätt vanlig på begagnatmarknaden så den sälja inte bara sådär. Men om jag rider i dressyrsadeln som kommer passa finfint och varierar med nuvarande sadel som funkar tillfredsställande med fårskinnspad så blir det bra. Vi ska ju inte hoppa med honom eller nåt sånt på länge ändå.

Cissi blev också taggad och det känns kul att pyssla ihop motion/foder planer. Team Eldas liksom! Vi borde skaffa t-shirts haha.

Cissi är förresten på jakt efter flakvagn. Inte för tung, en häst ska dra. Hojta om ni vet nåt.

Ulla-Carin och Utter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar