torsdag 5 mars 2015

De va fiint väder!

Ja faktiskt fint väder idag. Jag orkade inte byta om när jag skulle hämta posten så rundan blev i shorts och höga vinterstövlar. Tur man bor på landet *s*

Alltså, jag blir så trött på mig själv när jag velar i vad jag vill. Ska jag börja och satsa igen eller skita i det? Jag vill och jag vill inte. Det är väl mest frågan om hur det blir, hur upplägget blir och hur känslan blir. Ska man bli engagerad igen eller borde jag bara hålla mig utanför och delta lite sporadiskt? Jag vet faktiskt inte. Det känns lite som att så på startlinjen och ta ett steg över linjen, sen kliva tillbaka, sen kliva över igen. När jag pratar med de inblandade är jag jättepepp och redo att dra igång dagen efter, sen går någon dag och peppet minskar. Jag vet faktiskt inte varför. Om det är ansträngningen, att förbinda sig till något regelbundet eller omständigheterna runt om? Jag vet inte.

Jaja till något annat. Hade möte med AF igår och vi ska kika på en mindre "seriös" plats att arbetsträna på. Tänkte kolla med Röda korsets secondhand för att se hur de funkar. De har bara öppet 3 dagar i veckan men det räcker ju till en början. Som hon på AF sa så är det ju bra att inte "bränna" en potentiell arbetsplats såhär i början utan bättre att se så det funkar först.

Åh idag vore kanonväder för en ridtur för övrigt. Fiint väder. Det är ju sådär, tillfällespepp liksom. Som försvinner när jag tänker för mycket.

Nåväl, eftermiddagen ska spenderas med att totalsanera Pixie, ja duscha alltså. Hennes päls på ben och svans är inte jättefräsch nu efter löp. Hon blöder inte så mycket längre men har snuskiga flytningar. Så har hon fått massa finnar också så huden behöver bakteriedödas. Undrar om löp och finnar hänger ihop som mens och finnar?

Kram på er i vårvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar