fredag 20 mars 2015

Kanske borde skaffa plastskydd i sängen

Satan vad jag har kallsvettats i natt. Det har bara runnit svett liksom överallt. Låg på sidan och stack handen mellan knäna och blev genomblöt. Jag fattar inte vad som hände riktigt. Kroppen bara skrek. Nog för att jag faktiskt kallsvettas ofta på nätterna, men det här var ju löjligt. Var mer som jag stått ute i ösregn än svettats. Det vidrigaste är om man måste upp och kissa och sen lägga sig i sjöblöt och då iskall säng. Usch. Idag har jag haft ont i kroppen och yrsel, varit oändligt trött och kom inte iväg till arbetsträningen. Inte borde det väl vara så skarp reaktion på första veckan? Får se nästa vecka.

Har ni tänkt på hur repetativt livet är egentligen förresten? Jag tänkte på det när jag bytte sängkläder. Allt vi gör är en cikel, inte konstigt att folk blir sjuka i huvudet till slut.

Äta-skita-äta-skita
Bädda rent i sängen-smutsa ner sängkläderna-byta sängkläder
Diska-använda tallrik-diska
Borsta tänder-smutsa ner tänder-borsta tänder
Skotta snö-snöfall-skotta snö
Klippa gräs- gräset växer-klippa gräs'
Tvätta kläder, vika kläder, använda kläder, tvätta kläder

Osv osv i all oändlighet. Det tar ju aldrig stopp. Fatta när man tappat varenda tand man har och därmed borstat tänderna för sista gången i livet. Det måste ju kännas som att gå till en ny nivå i ett spel typ. Woohoo- jag klarade 87 års tandborstning, nu är jag fri!

Det vore lite roligt att räkna vissa saker man gör, allt från att kamma håret, till att byta sängkläder, klippa gräsmattan, diska osv. Sen kan man, när man är 93, berätta hur många gånger man bäddat rent i sängen.

Det finns inget bra sätt att slippa undan ekorrhjulet heller, för då får man nya rutiner. Äter du på papptallrikar får du lov att köpa tallrikar hela tiden + tömma sopor oftare. Köper du nya kläder för att undvika tvätt måste du göra dig av med de gamla kläderna. Betalar du grannpojken för att klippa gräset måste du fixa pengar att betala med. Allt går runt, runt hela tiden. Vi kan variera genom att använda kläder i olika färger, inte äta samma mat för ofta, byta tandborste och prova ny smak på tandkrämen. Det är i grund och botten samma sak dock. Runt, runt. Jag menar, t.o.m. Madonnas liv går ut på cirkeln att äta och skita.

Ganska ospännande liv egentligen. Evighetsmaskin.

Fast om man slutar kallsvettas sjöar i sängen på nätterna kan man i alla fall byta sängkläder lite mer sällan. Tummen upp på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar