fredag 6 mars 2015

Min underbara ICA

Inte ofta man skriver hyllningstråd om sin lilla mataffär kanske, men var ICA är suverän. De har alltid trevlig personal, fräsch frukt och grönt och de är aldrig omöjliga. De brukar ta hem märgben när jag ber om det t.ex. Idag frågade jag om de tänkt ta hem den nya sockerfria kvargen i smakerna vanilj och nötchoklad (MUMS) Jag fick följa med in på lagret, peka ut vilka jag menade och vips var det beställt. Nu gäller det att folk handlar också så de tar hem det igen. Jag kanske inte kan handla upp hela lagret. Superbra affär helt enkelt!

Så kan jag väl passa på att tipsa om den nya kvargen då:
Den är sockerfri och full av protein. Innehåller färre kalorier än vanlig naturell och samma mängd sockerarter. Den är alltså inte så onyttig som andra smaksatta (för att de har massa socker). Den innehåller dock sötningsmedel.
Jag har smakat nötchoklad och vanilj. Nötchoklad är to die for. Tjock konsistens och god smak. Både nöt och chokladig. Gott!! Vaniljen kunde ha smakat lite mer vanilj, men bara att blanda i vaniljpulver om man vill. Jag tänker äta den med bär eller äpple och då funkar den finfint som den är. Den var absolut god, saknade bara liiite mer vanilj. 

Så det var mitt tips.

Kan tipsa om något onyttig som är sjukt gott också:
Den här så sinnessjukt god. Perfekt blandning av salta popcorn och söt choklad. Åhhh så god! Trist att jag slutar med socker from måndag då. Nåja, den finns nog kvar tills jag kickat sockermissbruket och kan smaka någon bit då och då igen, utan att trilla dit. Varför finns inte Anonyma sockerberoende? Då kunde alla berätta om hur de kämpat mot sockersuget under veckan. Sen skulle det sluta med gemensam dregelstund över tanken på en burk coca cola eller en bit choklad. 
MEN! Då kan man köpa kvarg med nötchokladsmak så blir man glad igen. 

Japp, snart får man gå och lägga sig då. Gött! Ha det fint folket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar