söndag 15 mars 2015

Hur tänker råttor egentligen??

Jag rensade garderoben i stallet idag. Plockade ur allt och kollade läget.

Ja slutresultatet blev:
3 schabrak slaktade + 1 som de gnagt på men är användbart
2 täcken helt slaktade + 2 som de gnagt på men nog går att laga
2 reflexvästar slaktade
Påsen till benskydden slaktad

Sen smågnag lite här och där. Jävla odjur! Kan man stämma dom för kostnaden av deras förstörelse typ? Fatta om man haft värsta märkestäckena för 1500. Hade ju varit kul. Jag får väl vara glad för att läder är ett dåligt bäddmaterial så träns fick vara ifred.

Min garderobsdörr måste hänga snett eller nått också för den vill inte riktigt stänga sig längst ner. Sitter magnet men den hoppar loss. Så jag kilade fast en sten för att undvika besök igen.

Alltså hur tänker råttor? De kryper in i en mysig garderob, gosar in sig i flecetäcken och tänker "Oh mysigt, men vet ni vad som skulle göra det här ännu mysigare? Jo om vi totalslaktar vår omgivning!" Det är som om jag skulle krypa ner i sängen och plocka fram en sax för att strimla allt, knöla ihop det till en boll och sen vara nöjd. Ologiskt. Jag antar att råttor är ologiska.

Jag var livrädd för att stöta på ett bo fullt med råttbebisar när jag rensade. Då hade jag nog dött på fläcken faktiskt. Usch, vidriga djur!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar