söndag 29 mars 2015

Inget är lika vidrigt som väntans tider

Jag är ganska motsägningsfull i min natur. Lugn och seg, men när jag väl fått en idé ska det ske NU. Helst igår.
Alltså är det rent förjävligt att vänta på att sadeln blir såld så jag kan införskaffa en ny. Så om någon kan köpa den typ idag vore det finfint. Okej?

Jag snöar lätt in på saker och blir lite fixerad sådär. Ibland himla bra, ibland jäkligt dumt.

Annars har jag migrän. Kul värre. Särskilt som jag både ska jobba och ha möte med AF/FK i morgon. Kommer ju vara i tiptop skick för det.

Det här med sommartid är inte min grej heller. Vad är egentligen meningen? Att plåga sig upp ännu tidigare? Usch.. nej tack. Att det dessutom ösregnar idag känns lite som ett hån. "välkommen sommar.. med ösregn".

Igår plågade jag min stackars tvättmaskin. Jag har ju en sån liten toppmatad. Brist på tålamod som jag har så tvingade jag den att tvätta Eldas ulltäcke. Det behövdes dessutom två gånger. Ingen glad tvättmaskin efter det. Idag ska jag köra ett vanligt fleecetäcke, det brukar gå bra. De väger ju ingenting. Sen ska de äckliga råtthålen lagas och så är täckena fit for fight igen. I ulltäcket var det bara ett litet hål. Ull är tydligen inte gott? Jag är fortfarande bitter på de jäkla odjuren.

Nehepp.. fixa mat kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar