måndag 6 oktober 2014

Inte bara snygg, hjälpsam (hrm nåja) också


Jag och Eldas mockade ur gången idag. Han var väldigt "hjälpsam". Var inte huvudet i kärran så smög han upp bakifrån och hängde sitt huvud över min axel. Ibland tuggade han lite på grepskaftet, eller handtagen till skottkärran. Ibland ställde han sig helt resolut mitt bland högarna så jag fick kratta mellan hans hovar. Men han var ju social och höll mig sällskap i alla fall. Precis hela tiden. Flyttade jag på mig så följde han med. Han är en raring!

Jag tog inte in honom idag. Kände och klämde på honom ute och sen fick han käk i hagen. Vi umgicks ju lite alternativt med mockning ändå. 

Idag är det höstvindar i luften. Börjar nog bli kyligt nu tror jag. Snart är det jul vet ni, det går fort.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar