måndag 6 oktober 2014

Dyrast är inte alltid bäst.


För nåt år sen köpte jag halsbandet på bilden till Zaxon. Döskallegrejerna är reflex. Det är handgjort och jag mätte så fint så. Jo jag mätte hans hals på sommaren, utan päls. Då funkade halsbandet, på vintern med 100 kg päls var det alldeles, alldeles för litet.
Så jag köpte nu ett billigt skithalsband, halvstryp, som jag tänkte slakta för att använda halvstrypdelen på halsbandet och förlänga det. Halsbandet kostade nog 20-30 kr. Nu blev det inte så enkelt att slakta dårå. Varför? Jo för att alla ringar och varenda enstaka länk var svetsad. Här kunde ju jag sitta och bända och vrida bäst jag ville. Vem kunde ana det?

Nåja, det löste sig. Jag klippte loss hela halvstrypdelen och sen kunde jag öppna D-ringarna på mitt "dyra" halsband, för de var minsann inte svetsade.Nu passar det finfint! Pixie har ett likadant med rosa fluff. Man ska synas i mörkret vet ni. 

Men ja, dyrast är inte alltid bäst. Billigt är inte alltid dåligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar