torsdag 23 oktober 2014

En bok att INTE läsa

Jag skulle tro man kan undvika författaren helt och hållet då den här beskrivs som en av de bättre.

Författaren heter Kristian Lundberg, boken Grymhetens stad.
Den verkade så lovande. Svensk kriminalserie om en polis i Malmö. De utreder en liga med importerade, prostituerade kvinnor. Lät intressant och spännande men var urtråkigt och oläsligt. Jag orkade läsa halva boken sen gav jag upp.

Han skriver med hopp fram och tillbaka. Korta stycken där man i ena stunden är på tillslag i lägenhet, i nästa stund några dagar tidigare, sen tillbaka till lägenheten, sen hoppar vi till någon annan tid. Man får inget grepp om huvudpersonen, inget grepp om storyn, ingen känsla för något alls. Det är bara korta stycken som hoppar hit och dit och man hänger inte med.

Nej.. jag tyckte den var usel helt enkelt. Så jag gav upp. Jag fattade ändå inte vad det är meningen ska hända på slutet så det känns inte som en förlust.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar