söndag 12 oktober 2014

Höstdepression eller bara frustration över tillvaron?

Ja det är frågan. Jag har för tillfället noll energi. Noll lust att göra någonting alls. Inget lockar. Grejen är att jag inte direkt brukar få höstdepression. Det är vanligare för mig att bli deprimerad på våren. Men nu vettefasen om det inte är här ändå.

Å andra sidan är tillvaron inte på topp just nu. Jag trappar upp en medicin och är känslig för medicinändringar. Jag är frustrerad över att arbetsträning ligger på is pga byråkratiskt skit som gör att all planering vi hade är raderad och jag börjar om på noll. Har tid med min handläggare i november. Jamen kul. Ett j*a år har gått utan att något hänt. Frustrerande! Jag vill göra något. Få en mening med tillvaron. Känna att jag går upp ur sängen för att fylla ett syfte. Känna mig kompetent.
Bonden har kollat värmecentralen. Pumpen går inte så han ska ringa elektriker eller rörmokare. Kylan fortsätter. Undrar om jag kan få hyresavdrag för kostnaden för alla ljus jag eldar? Enda värmen kommer från ljus just nu. Funkar finfint. Jag fryser dygnet runt. Jag går runt i dubbla tröjor, stickade boots, sitter under täcke i soffan. Kul liv. I natt kallsvettades jag dock så det droppade av håret när jag gick upp. Åhhh härliga mediciner.
Sen drar jag ner på socker. Veckan var hur tung som helst men jag klarade det. Så kom helgen och jag skulle få "belöning". Hittade ingenting som gjorde det värt det. Det smakade inte ens gott. Frustration igen.

Åhhh negativa klubben. Jag orkar inte helt enkelt.
Måste rida igång Eldas efter hans skada, vi ska på utbildning i helgen. Är inte ens pepp på det.
På onsdag ska jag börja en kurs gällande hur det är att vara bipolär. Behöver man utbildning inom att vara något man är? Är inte pepp på det heller, men jag deltar för om man inte deltar i den första kursen får man inte gå den kursen jag vill gå, nämligen KBT-i grupp för människor med bipolär diagnos. Det är psykiatrin som ordnar och är kvällstid. Så onsdagkvällarna är bokade framöver i alla fall.

Men jag ska inte gnälla 100%
Jag ska komma med ett tips också. Jag köpte nämligen en ny klotång. Pixie HATAR att klippa klorna. Hon skriker och bits, fast bara framtassarna. Hon har ganska smala klor och jag undrar om de blir klämda av tången. Jag har aldrig råkat klippa pulpan på henne så det borde inte vara det. Så när jag ändå skulle beställa hundmat tog jag med en klotång. Pixie var inte direkt road, men hon accepterade faktiskt kloklippandet. Inget skrik, inget tuggande på mig. Hon sprattlade en enda gång och det är liksom ingenting. Så jag tipsar alla om klotång från Doggy man. Den klippte hur effektivt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar