torsdag 9 oktober 2014

Frysandet fortsätter, men har hittat en SÅ bra serie

Trött, trött, trött på läget. Jag fryser vad jag än gör. Jag dricker nog mellan 1.5 liter - 2 liter te på en dag. Det låter mycket men det blir 6-8 muggar. Det är ganska snabbt gjort, en till frukost, en efter frukost, vid lunch, efter lunch, vid middag, kanske två på kvällen. Inte konstigt man är konstant kissnödig. Jag tänkte göra ett ryck och dammsuga och torka golven i kök och vardagsrum så kan jag få på mattor där sen, det hjälper lite. Jag har en lampa som ger ganska mycket värme så den får stå på från jag vaknar till jag somnar.
2 hundar i soffan hjälper en del också, men Zaxon gnäller över att det är trångt och varmt.

Samtidigt tänkte jag kicka sockerberoendet som infunnit sig igen. Har ätit/druckit nåt dåligt varje dag typ. Ska dra ner det till en dag i veckan då jag får äta. Förbud helt funkar inte på mig, då blir jag besatt och överäter istället. Sååå jag är grinig för det också. Att sluta med socker är som att sluta med knark. Jo första koppen te på morgonen får innehålla honung, bara för att väcka halsen lite fint.

Gnäll gnäll gnäll. Så är livet just nu. Jag har noll motivation med stallet för jag vet att går jag dit kommer jag frysa massor i det här vädret, så kommer man hem och ska värma sig och har typ 3-4 grader varmare inne bara. Kul. Tar jag en varm dusch fryser jag snart ihjäl. Ja jag är gnällig.. men att frysa dygnet runt + sluta med socker + göra sista upptrappningen av medicinen samtidigt är ingen hit.

Hursomhelst, jag har hittat en ny favoritserie. Hurra! Har redan plöjt igenom en hel säsong. Säsongerna är fristående så det kvittar vilken ordning man ser dom i, men avsnitten hör ihop. Jo den heter American Horror Story


Rollistan innehåller bla Jessica Lange, Angela Basset och den fenomenala Cathy Bates. Hur kan man inte älska henne efter "Lida"?

Serien är skräckserie och verkligen ingenting för någon som inte tål blod, splatter, äckel, tortyr och annat. Vad sägs om en häxa som mördar zombies med motorsåg? Hur kan man inte älska det? Men förutom äcklet finns en bra story också. Väldigt mycket sex... konstigt sex.. Det är en ganska sjuk serie.. men Oh så bra!
Säsongerna är uppdelade så säsong ett är Murder House, två är Asylum, tre är Coven och fyra är Freak Show,
Alla säsongerna är således helt fristående av varandra, vilket är coolt. Skådisarna är desamma, men de har olika roller i alla säsonger. Jag har just sett hela Coven tex, då är alla häxor och det handlar om deras grupp. Coolt upplägg! Men avsnitten hör ihop så man bör se avsnitten i följd, säsongerna kvittar. De har en tjej med Downs syndrom med som är riktigt duktig, roligt att se!

Så ja, vill ni se splatter och blod, sex och sinnessjuka historier, men också en riktigt bra grundtanke och personer som man faller för, se den! Det tänker jag göra..typ nu. Med en kopp te i handen.

1 kommentar:

  1. Men fy fan din stackare!! :( Det tar verkligen på en o bara frysa...Vi har sådär när det är kallt på vintern.Har golvvärme o luftvärmepump men det hjälper inte när det är riktigt kallt men kan iaf elda.Så värdelöst att du inte ens kan elda!Nä fan tala med den där bonden om det!!Vi får ta en värmande fika på Marieberg nån dag!?Kram

    SvaraRadera