måndag 21 juni 2010

Körning igen

Igår var jag o Virre ute på tur med Ragna. Det gick väl lite sådär. Lilltjejen fick gå på lite ny mark o det var ju himla läskigt. Virre fick gå ur och gå medan jag körde så vi kom runt hela rundan. O hyfsat gick det ju, trots får o hästar o konstigheter.

Yuri gick däremot galant. Vi satte en draglina på släp och hon brydde sig inte nåt alls. Hon har fattat hur man svänger också. Duktig flicka!

Idag kom herr stallägare med nya däck till rockarden så jag o Jenny tog en tur med häst o vagn. dido går ju som en klocka. Vi hade Garre på släp och det gick förvånansvärt bra. Jag trodde Garre skulle vara mer skeptisk mot vagnen men han var mest nyfiken. Han gick och nosade och dreglade på vagnen. Vi travade en del o Garre blev helt trött. Ingen kondis ju. Så det blir lite hårdträning nu. Vi tänkte försöka komma ut o köra en dag i veckan iallafall o ha Garre på släp. Hovis kommer imorgon så då ska den unge herrn få sina första skor också.

I stallet klängde Jenny på honom. Hon hängde fritt och det gick bra. Han reagerade mest när hon gled av, men det är ju inte så konstigt, blir ju obalans i hela hästen då liksom. Så det ska väl gå att prova sitta på honom igen snart också. Han går ju från klarhet till klarhet den hästen.

Själv har jag en finne i armhålan.. om nu någon är intresserad >=)

Dags för dusch... hej o hå. Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar