onsdag 23 juni 2010

Iiiihhh nervöst!

Var o klappade på pållen idag. O hästägaren var o hälsade på i stallet. Hästägaren blev jätteförtjust i stallet så det fick klart godkänt. Fattar ni..snart blir det av. Jag... JAG får egen häst. Ja på foder men ändå.. Veterinärbesiktningen gick finfint, stallplats är ordnad. Ska städa ur boxen i helgen, tidigare hyresgäst kände inte riktigt för att skotta ur boxen efter sig. Vi kör grejer på lördag..rockard o täcken o allt.

Sen om allt går som det ska så blir det häst på måndag. Fattar ni? På måndag! Typ en vecka innan min födelsedag. Jag tjatade mig blå om en häst i present när jag var liten o nu fixar jag en själv. Lord..

Jag är skitnervös skall erkännas. Kommer jag ha råd? Ork? Tänk om jag har sönder honom..tänk om vi hatar varandra..tänk om jag inte klarar det. Tänk om.. Hur vågar folk skaffa barn egentligen? Jag vågar knappt skaffa häst. Ont i magen av nervositet och förväntan.

Åh det kommer bli så bra! Vilket förtroende att få låna en fin pålle... Jag vet ju vad jag ska göra på min semester... gosa häst. O gosa mer häst.. o fläta man.. o borsta svans.. o gosa häst. Stackars stallägarna kommer aldrig bli av med mig.

1 kommentar:

  1. Fan va kul Terese!!Är glad för din skull!Är ju skitkul,för det mesta, o ha häst!Om man inte har en massa annat för sig förståss..som jag..men den dagen kommer då jag kan återuppta hästeriet ordentligt igen!Vi ses på lördag! :O)

    SvaraRadera