torsdag 17 juni 2010

fullt upp minsann

Shiet vilken späckad dag det var idag. Jag drog direkt från jobbet till veterinären där ett stycke hund och två stycken katter skulle vaccineras. Katterna var skitsura för att de inte fick gå ut imorse. Hunden blev mest förvånad för att han fick vaccinet genom näsan istället för spruta.

Efter det åkte jag o kollade på rockard. Den var svinbillig o helt okej. Sen dags att kolla på baksele. Efter det åkte jag o kollade häst. En alldeles jättesöt gigantisk herre som fick Dido att framstå som smal och smäcker. Kunde inte provrida då han var barfota och inte ridits på ett år. Men jag vet ju att han kan gå, har sett honom på tävling och träningar. Så kanske får jag en ny man i mitt liv from juli. Ska fundera på den.

Vi blev en mindre i stallet idag. Ena hästen flyttade närmre hemåt, eller ja, närmre mattes hem dårå eftersom hästens hem ju var i stallet..doh! Förståeligt, inte lätt att åka 3 mil till stallet, speciellt inte om man saknar körkort.

Jag är hungrig för övrigt. Spännande info va? Ska väl ta o skaffa lite sömn kanske. Eller mat? Eller sömn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar