söndag 6 juni 2010

Bra tinkerdag igen =D

Idag hade vi finbesök i stallet. Virre o Ragna kom förbi. Vi tänkte rida ut sen sväng tillsammans, jag på Dido o hon på ragna. O gissa om Dido blev kär! Han har nog aldrig sett en sån söt flickehäst. Vissa kroppsdelar växte (vilket är konstigt eftersom han inte är hingst) och han gjorde sig såååå vacker.

Ridturen gick så bra så bra. Ragata skötte sig strålande, jag blev riktigt överraskad. Hon var på nytt ställe med okänd häst som sällskap och gick som en klocka. Duktig ponni! Dido var cool som vanligt. Det sprang fram en hare mellan hans ben nästan och han bara gjorde ett litet skutt liksom. När det var dags för ragna att åka hem fick Dido kolla transporten lite och den verkade inte bekymra honom alls.

Snart kom Jenny och vi skulle busa med Garre. Dessvärre var Garre grimlös i hagen och tänkte minsann inte komma med in. Efter att ha lockat med allt möjligt plockade vi till sist ut alla andra hästar ur hagen så han blev själv. Då till slut gick det att få på honom grimman och vi kunde få med honom in. Busehäst!

Vi löshoppade idag och han var duktig! Han har nog aldrig sett hinder förut så i början fattade han inte alls grejen utan tvärnitade, men till slut fixade han att hoppa i fin galopp. Vi slutade när främre hindret låg på 40 cm o bakre på 60 cm, inte högt för en stor häst på sisådär 160 men det var ju första gången som sagt. Han klarade det galant till slut! Så sista omgången sänkte vi så fick han bara busa lite.

Gissa om herr Garre var svettig efteråt? Vi gjorde inte så himla massa hopp ändå, typ 6 kanske? Men det var roligt ju, iallafall delen med att springa haha. Han springer som en tok den hästen. Vi hade matpauser emellan också, då när vi höjde hindren.. då blev det lite godis i gosande så jag tror Garre gillade pauserna också.
Sen skritt hem och få en välbehövlig dusch. Det första han gjorde när han kom ut i hagen sen var såklart att rulla sig och verkligen gnugga in skiten i pälsen. Galenpanna!

Sen drog jag o Jenny o fixade käk, kollade på The Wrestler och nu ska jag alldeles strax krypa ner i sängen med några tidningar att bläddra i. Imorgon ska jag o Virre köra långtur med Tuva. Jag har inte hört nåt mer om älskade mormor idag så jag hoppas det är bra. Får ringa och kolla läget imorgon. Men jag tänker på dig älskade Mommo! Kämpa o var stark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar