onsdag 24 mars 2010

Tröttur

Precis hemkommen från stall o käk. Jag o fru J tog en tur med pållarna idag igen. Det gick riktigt bra! Vi skrittade i halvmörkret o Rovalur var jättepigg. Hon gick ifrån Majsan hela tiden och det händer ju typ inte annars. Majsan fick småtrava ikapp hela tiden. Jag tror Rovis käkat amfetamin eller nåt.
Men båda skötte sig bra. Inga större överraskningar, lugnt o fint.
De blev lite svettiga idag igen så de får sova med pyjamas inatt.

O idag var det för övrigt ännu mer katastrof att försöka komma upp på hästen. Min kropp har totalt glömt hur man gör! Jag skojar inte ens..fråga fru J. Alltså, jag sätter foten i stigbygeln, hoppar upp, blir liggandes på mage över ryggen på hästen o där kopplar inte min kropp att benet ska över ryggen. Jag fick åla/kräla för att komma rätt. Alltså.. det blir bara kortslutning i hjärnan.
Av kommer jag, inga problem..men upp. Shiet! Men har hoppat upp från "fel" håll båda gångerna. Får prova från "rätt" håll på fredag. Känns förjävla skumt att man glömt hur man gör liksom.. o hur svårt är det att kasta över ett ben?

Sen pratade vi massa fotodrömmar, tankar o ideér. O jag har massa tokiga ideér. Fru J försvarar dom alla med att jag är ett missförstått geni..så d så!
Ska bara hitta villiga offer att fota också. Någon frivillig?
Sen ska jag lära mig kameran också..eh.. någon med Canon-kamera som vill hålla kurs?


Jag är för övrigt hopplöst förälskad i Yatzy i stallet. Undrar vilka planer ägaren har för den hästen?

5 kommentarer:

  1. Darling, du ÄR ett missförstått geni! :D

    SvaraRadera
  2. Tjena "lilla biltomten" Jag har en Canon digital systemkamera. Vad är det du vill veta? Tror jag har hyffsad pejl på det tekniska med kameran. Det estetiska bildkomponerandet är det sämre med.
    Kram/Johan

    SvaraRadera
  3. Little Miss Scary25 mars 2010 kl. 18:18

    Jag behöver nog lära mig ungefär allt. Jag kan sikta o trycka på knappen ungefär. Har inte orkat sätta mig in i kameran alls. Kör allt på auto just nu.

    Så..vill du hålla kurs? =D

    Kram kram!

    (Jag kommer komma på en bra hämnd till "lilla biltomten" någon dag. Vänta bara)

    SvaraRadera
  4. Klart vi håller en kurs! hänger väl lite på om du håller inne med hämnden;)

    Men kör på auto så länge och fokusera på bildkomponering. Det beror ju lite på vad du vill göra och ha för effekter.

    kram kram

    SvaraRadera
  5. Aww snälle herr Johan =)

    Jag vill lära mig greja med bländare o sådär. Kunna göra egna inställningar, tex i ridhus vill ju blixten gå igång pga av ljuset, men mixtrar man själv kan man slippa blixt.
    Vet inte ens hur man själv bestämmer vilken av sökpunkterna i rutan som ska bli röd, alltså fokusera manuellt.

    Ja mest sånt. Kunna anpassa efter ljuset så det blir bra. Och leka lite för att få coola effekter. =)

    Klart jag håller inne med hämnden.. tills efter kursen iallafall ;)

    SvaraRadera