tisdag 9 mars 2010

Blandat crap

Det händer lite halvbra saker i mitt liv också. Det är otippat. Jag fick ju inte det där nattjobbet jag ville ha. De bestämde sig för att ha en pedagog där istället men hon chefen vill tydligen jättegärna ha mig på timmar ibland om jag vill. Hon tyckte jag verkade vara en bra person. Så ja kanske det.

De ringde från Kumla. Tjänsten jag sökt var tillsatt med intern sökande MEN en annan tjänst skulle ut nu då en tjänst tagit 6 månaders tjänstledigt för att prova annan tjänst. Så chefen frågade om jag var intresserad..såklart! Så vi ska försöka få till en tid för intervju,

Mitt nuvarande jobb är helt ok, förutom tristessen. Min gudasnälle chef att frångått alla regler och har beviljat så att jag får träna på arbetstid en gång i veckan. Han tycker det är för en bra sak. Fan vad man har underskattat den mannen. Önskar han vore min riktige chef,
Jag ska också inleda projekt "lära mig kommunicera med min chef" nästa vecka. Vi ska få enskilda samtal först, sen samtal tillsammans. Bleh.

Jag lämnar er med några visdomsord på vägen:

Jag tycker om att slå min syster. Inte medvetslös, bara så att
hon förstår allvaret."

Jörgen, 7 år

"Det är väldigt typiskt för föräldrarna att skylla på sina barn
om det till exempel inträffar en katastrof i lägenheten."

Oliver, 6 år

"Tjejer har långt hår för att man ska kunna bli kär i dem."

Gustav, 6 år

"Man kan använda gondol eller p-piller. Min katt väljer p-piller, men
den ska sterilieras när pappa får tid. Min katt har förresten inte haft
tid den heller."

Matilda, 6 år

"Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen
tillsammans. Förr i tiden var det bara mamman som födde upp
barnet, medan pappan gick fram och tillbaka till banken."

Anette, 7 år

"Jag ska bli nekrolog och visa hur vädret blir på TV."

Joakim, 7 år

"Om lärarna också hade haft jobb så hade barnen inte haft
någonstans att vara."

Hanna, 7 år

"De vuxna kan äta så mycket godis de vill, vara uppe så länge
de vill och sminka sig så mycket de vill.
Det hemska är ju att de inte vill det."

Louise, 7 år

"Jag ska bli polis när jag blir stor. Då ska jag slå alla i huvudet med
min batong, särskilt sura gamla tanter som skäller på fotboll."

Henning, 7 år

"Att vara ängel är ett typiskt kvinnoyrke."

Louise 7 år

"Jag kanske ska bli bög, för jag tycker inte så mycket om flickor"

Henning, 8 år

"Så flög Jesus upp till himlen, och där träffade han Jesus och
sitter nu på sin egen högra sida.
Det är helt omöjligt att begripa och ingenting att bry sig om."

Stina, 8 år

"Min hund är halvnorsk, men den är rätt fin i alla fall.
Den förstår ganska mycket med tanke på hur det kan vara om
man är halvnorsk."

Alex, 8 år

"I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

Matilda, 7 år


"Jag vet att det finns rymdvarelser. E.T. och Roger Pontare
och Raptur RX2. Men de är snälla."

Filip, 7 år



2 kommentarer:

  1. Är det Dag som är din chef nu? /Draken

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är nöjd med honom! Jag hann aldrig bilda mig någon vettig uppfattning om honom men antar att det negativa man hörde om honom kom från M..... Kramisarn Draken

    SvaraRadera