fredag 19 mars 2010

Stormy Mc Storm

Galen vind ute ju. Idag igen.. Det låter som hela taket ska flyga iväg. Katterna blir tokiga i stormvädret också. De härjar som idioter.
Imorse när jag kom ut i köket hade någon slaktat en hushållspappersrulle. Det var papper överallt milt sagt. Roliga dom är.. Jag gissar på Lillkissen. Han gör sådär ibland.

Jag var till stallet nu på kvällen o tog in hästarna för natten. Det gick hur smidigt som helst, vilket är förvånande eftersom det alltid brukar strula när jag ska natta hästar. Men nej då.. alla fattade var dom bor, vattnet funkade fint, inga slagsmål, ingen som segade in från hagen. Jag fick massa pussar i lite dregel i nacken.. ungefär som en fredagkväll på krogen alltså hehe..

De ringde från djursjukhuset idag med lite provsvar. Blododlingen på Lillkisse visade inga bakterier i blodet. De hade skickat nåt virusprov till england för analys (fint skare va) tror det var det som kunde visa om han har FIP o det visade inget. Så antagligen var det nåt virus bara.. maginfluensa kanske? Han är ju typ frisk nu iallafall.

Imorgon ska jag rida Rova igen. Roligt! Fröken J ska med ut på Majsan. Efter det ska vi shoppa lite, sen hem till fru J o fixa käk. Blir nog trevligt.. få kolla på hennes fåglar igen.

Hepp.. ska kolla lite mer spökjägare o sen sova. Hoppas ni har en bra helg! Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar