söndag 7 mars 2010

Sjuk lillkatt

Min minsting är sjuk i magen. Han har kräkts 3 gånger nu. Tror inte han har någon jättediarré, gjorde ren lådorna nu och det såg inte så ut. Stackarn.. Det är första gången någon av mina katter är magsjuka för övrigt. Kräkts hårbollar har väl hänt, men inte kräks på riktigt som han gör nu. Är mat som kommer upp.
Han är ju lite speciell också, som resten av gänget, så varje gång han ska använda kattlådan talar han om det. Han piper liksom, och nu varje gång han ska kräkas går han också runt och talar om det, men låter 100 gånger så ynklig. Mammas hjärta!

Får hoppas det ger med sig till imorgon så vi får lite sömn. Jag blir nojig som alltid när djuren inte mår bra, klämmer på magen o känner så han inte fått typ tarmvred eller nåt. Svårt att veta om just han bajsat nåt när man har 4 katter liksom. Hua.. Ska försöka få lite sömn snart iallafall.

Förresten glömde jag ju berätta att J´s übersnälla mamma gav mig massa ägg idag. De har egna höns alltså.. Så 30 ägg, det är perfa när man är fattig o kan behöva lite proteiner haha.

Hepp, ska klappa på kisse o klämma på magen igen. Just ja, ännu en parentes är att doggelito fick märgben förut när hans hundpolare var här..så nu fiser han värre än värst. dödliga små smygare. Det är som en gaskammare härinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar