söndag 28 mars 2010

Nakenhund

Idag var stora hundklippardagen. Såhär ståtlig och fin med värsta lejonmanen var min hund innan.



Vacker hund va?

Tyvärr har han päls som ett jävla får. Hans underull är inte att leka med. Man kan borsta ur en hel matkasse päls ena dagen, o nästa dag kan man få loss en till. O Hunden har börjat fälla så han ser mest skabbig ut. Nu börjar slasket och gruset komma och min hund är ju med mig i stallet. Sen sover han i min säng på nätterna. Så han rakas därför på somrarna. Innan ni skriker kan jag ju meddela att han själv älskar det. Han blir som en valp o skuttar runt som en idiot. Innan var somrarna rätt jobbiga för honom.


Sagt och gjort.. Vi hämtade trimmern i stallet. en rejäl maskin alltså. Sen hem o köra igång.
Doggis tycker inte det är onödigt roligt att bli rakad men han står ut. Matte (ja jag) tycker inte det är onödigt roligt att raka men jag står också ut. O hans päls..oh the horror! Rakapparaten kom knappt igenom. På vissa ställen fick man klippa flera gånger. Men som ni ser ovan så blev det en kasse igen så om någon undrar var hunden tog vägen så ja.. han är i kassen där.





Det här är slutresultatet! Ser ju inte ut som samma hund ens. Han blir så smal..o grå..o liten.
Jag ska till föräldrarna i helgen så då tänkte jag duscha honom och använda deras hundtrimmer o finjustera det sista.
Men visst är han söt herr hund!



Jag som är sugen på en kinesisk nakenhund var först lite konstnärlig o sparade lite krage o lite tofs på huvudet o sådär.. men han såg mest galen ut haha. Nu är han ju så söt så söt.



Jag har trimmern kvar ett par dagar till så om någon vill ha en klippning är det bara att komma häråt hehe.

1 kommentar:

  1. HAHA! Så söt, bästa Taxon! :D Synd att Foxa inte hann se han innan rakningen, skulle vart kul och se hur hon reagera när han helt plötsligt är naken... ;)

    SvaraRadera