måndag 8 mars 2010

Lillkisse update



Jag pratade med veterinären i förmiddags. Då hade febern gått upp till 40 grader, vilket ju inte är bra. De hade ultraljudat och inte hittat något speciellt, han visade lite irritation i magen vilket kan vara tecken på salmonella men eftersom han är innekatt vet vi inte hur han skulle kunna fått det i så fall.




Han matvägrar fortfarande och skulle sondmatas om han fortsätter så. De har tagit en del blodprover för olika virus men inte hittat något.

Så jag ringde nu precis igen för att kolla läget och nu hade febern gått ner och han låg på 38.5, vilket är normal temp, de hade inte gett något febernedsättande utan det är antibiotikan som gjort sitt. I övrigt var det inget nytt,



Pratade med pappa o berättade att kostnaden redan är uppe i 13 000 (innan försäkringen) och pappa verkar mest tycka att jag borde låta katten dö. Katter gör så i naturen o det är synd att låta den lida (läs: det är synd att lägga flera tusen på en bondkatt). Jovisst är det så, men han är mitt hjärta och jag lever för mina djur. Ska ringa banken o försöka få ett lån imorgon så löser det sig.

Så, vi hoppas att han börjar käka imorgon. Att värdena återgår till ok så kan han komma hem o bli 15 år gammal sen. Om ni därute har era djur oförsäkrade så skaffa försäkring för guds skull!

Skänk gärna lillkisse en tanke eller 100.

I never knew love until i Found you.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar