lördag 30 maj 2015

Nämen.. fick vi regn?

Seriöst, Maj månad har verkligen inte levererat alls. Stormbyar eller regn. Ibland både storm och regn. Vilket skit!
Idag är det ösregn. Jag och hundarna spenderar dagen i soffan och kollar film. Jag borde städa förstås, det borde jag varje dag.. men.. näe. Soffan låter bättre. 

Imorgon ska jag rida om vädret tillåter. Funderar på om man kanske skulle ta hackamore och rida hit så kan Eldas få beta ner kanten på rabatten. Jag har ju en trimmer, men när det är blött och jävligt hela tiden är det inte så lätt. Det är kirskål det gäller och jag har en eltrimmer = inte så stark. Eldas fixar nog kanten på 2 minuter, är ju bara någon dryg meter lång. Det får bli planen. Jag planerar in ickeregn också. 

Pixie är inte riktig van vid att vara helt rakad än. Jag tror svansen kittlar hennes rumpa för hon sätter sig tvärt och kliar på svans och rumpa rätt ofta. Inte lätt att vara liten. Idag är hon i alla fall jäkligt snygg i Ed Hardy dress med döskallar och glitter på. Rock on liksom. 

Hepp, jag ska dra och handla lite. Sen hittas jag i soffan hela dagen lång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar