måndag 4 maj 2015

Mitt braiga ICA (igen)

Mitt lilla ICA är fantastiskt. Idag var jag där och såg att de börjat ta hem ärtskott (yay!) och blomkålsris (yay igen!)
Mina sallader brukar bestå av ärtskott, babyspenat, tomat och gurka. Sen lite variation men det där är basen. Snabbt och lätt. Ärtskott har jag behövt åka till större affärer för att hitta och det är ju lite drygt.
Blomkålsris har kommit till nu när jag försöker dra ner på ris, pasta, vitt mjöl och sånt. För en del är "det vita pulverknarket" kokain, för mig är det socker. Så vad smakar ris egentligen? Inte mycket alls. Var smakar blomkålsris (som är riven blomkål helt enkelt)? Inte mycket alls. Man kokar det i salt i typ 2 minuter så är det klart. Visst kan man riva blomkålen själv, men då tittar gärna latmasken fram. Blomkålsris har jag bara sett på ICA Maxi förut. Alldeles prick på totalt andra änden av stan. De har dessutom bönpasta, pasta gjord av bönor = hej då vitt mjöl (socker).

Förutom det tar dom som sagt hem saker om man ber dom. Oh, de har de där små tvåpacken med leverpastej också. Alldeles perfekt att ge hundarna varsin liten burk att roa sig med.

Idag fyndade jag på min arbetsträning på röda korset. Det kom in en barnslips så jag köpte den till det hutlösa priset av 1 krona och den passar Zaxon alldeles perfekt.Nu blir han också kalasfin.
Sen förbannade jag att jag inte har storlek small i kläder då det kom in en hel kasse fina kläder. En rutig linneklänning med halterneck, perfekt på sommaren. Fina topar, fina linnen och några tunnare stickade tröjor som är perfekt nu på sommaren. 20 kr styck liksom. Några hade tom lapparna kvar så helt oanvända. En jättefin, "lilla svarta"klänning kom in också. Åhhh I wish!
Jag tror många drar sig för second hand för det känns skabbigt, men vi kollar ju varje klädesplagg. Minsta hål eller fläck så går det till tyginsamlingen istället. Likaså sånt som är fullt med hår och allmänt ofräscht. Det slängs inte utan åker till Holland och tas om hand i tygåtervinning. Mycket är i nyskick och en del har som sagt lappar kvar. Vi får ju in märkeskläder också så det är inte sletna H&M kläder fulla av noppror vi har.
Barnkläder finns massor. De hinner ju inte bli slitna. Kom in en SÅ söt t-shirt idag med små monster på.

Jaja, här får ni bild på herrn i hans fynd i alla fall. Jag fyndade en stalltröja till mig också. En oanvänd stor sweatshirt att loda runt i. 20 kr..som hittat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar