onsdag 20 maj 2015

Vill jag leva i ett land där vi värderar IS´krigare högre än våra gamla?

Resurser till återvändande IS-krigare

När dessa personer återvänder ska de mötas av vård, psyk, arbetsförmedling, bostadsförmedling och mycket mer. De får räkmacka in i vården, bostad och arbete. "Vi måste stötta de som vill hoppa av". Om de bara är hemma för att mellanlanda då? Om de mördat massa människor därborta? Kom hem för att rekrytera fler eller förgifta vårt samhälle med sina sjuka tankar? Min åsikt om människor som åker till IS för att kriga är att de förverkat sitt uppehållstillstånd. Är man med i ett krig mot demokrati behöver man inte heller välja att bo i en demokrati.

I samma tidning läser vi om 89-årige Erik som vill läsa Aftonbladet varje dag, men det får han inte. Han får bara beslut om att få tidningen 4 dagar i veckan.
Erik 89
Solveig som precis opererat höften har hemtjänst varje dag, men inte heller de får köpa med tidning.
För någon månad sen läste jag om en tant som fick tevatten kokat på morgon och upphällt i termos. Tanten ville gärna ha tevatten till kvällen också, men se det gick inte för tanten har bara beviljats en tekokning på morgonen så hemtjänsten får inte koka tevatten på sitt sena besök.

Är det såhär vi resonerar nu? Hjälp IS-krigare, hjälp tiggarna med bostäder, men pengar så att våra äldre kan få sitt jäkla tevatten på kvällen det finns inte. Det tas beslut på hur ofta de får duscha. Handikappade har beslut på hur många minuter de får lägga på toaletten varje dag. Mer finns inte pengar till. Men att ge IS-krigare räkmacka i samhället, det har vi råd med.Jag äcklas av systemet. Äcklas av vart vi är på väg. Vi ska vara så j*a politiskt korrekta så vi glömmer de som redan finns här. De gamla som ligger i sin egen skit för att vi drar in på personal på äldreboendet. Samtidigt har vi råd att ta emot fler och fler flyktingar, öppna förläggningar och anställa personal. Ensamstående barn kostar multum per dygn. Vårdköer som är så långa så folk hinner ta livet av sig, eller andra, innan de får hjälp. Men nej, klart vi ska fixa boende till romerna först. Erik 89, kan kanske roa sig med något annat än läsa tidning och vem behöver väl få dricka te på kvällen. Sån lyx kan vi inte ha.

För övrigt är jag fortfarande sugen på att färga mitt hår, trots vilda protester. Jag vill bleka det, inte kritvitt utan bara mer blont. Sen doppa topparna i typ lila/cerise. Det vore väl fin sommarfärg? Nu är jag mörkblond/råttfärgad och det är så tråååkigt!

1 kommentar:

  1. Jag blir så jävla upprörd!!Det här landet är åt helvete!!!

    SvaraRadera