lördag 18 april 2015

Jävla skitliv (bildligt sagt)

Jag skulle ha varit på polishästträning med Eldas idag. Jag har tjatat om det i sisådär 2 månader. Vad händer? Jo 3 inatt rasar magen totalt. Så sen dess och dram till 10 ungefär var det toa 1-2 gånger i timmen som gällde. Magen mullrar som värsta åskvädret, det spänner och gör ont. Så fort jag äter nåt så får jag springa på toa.

Så det var den kursen. 450:- i sjön och något jag sett fram emot så sjukt mycket bara rann iväg mellan fingrarna. Jag kände mest för att sätta mig i ett hörn och gråta.


Jag klippte vovvarna igår. Pixie bara i ansiktet och Zaxon precis överallt. Eftersom den klippmaskinen inte orkade ha någon längd på skären så har han fått som skrubbsår på en del ställen. inte så att de rinner blod, inte sår, utan som skrubb/brännsår. Är mest rött och irriterat. Det är så jäkla svårt att klippa honom när man inte vet var pälsen slutar och skinnet börjar. Man kan ha 1.5 cm ren päls kvar, eller vara 2 mm från skinnet. Det är så tjockt och kompakt. Men nu är han klippt. Jag tog det sista hemma med sax och min lilla urbilliga klippmaskin frå ÖB. Kostade 149 kr men orkar faktiskt igenom pälsen om man klipper små ytor och låååångsamt så lååååångsamt. Fördelen är att man inte riskerar klippa honom, inte ens i hudveck och liknande. Sen fick han ju en dusch också. Pixie borde också ha en dusch men jag har inte orkat idag. Har varit helt utslagen.
Zaxon är mer död än levande. Det tar på krafterna att bli klippt tydligen. Han har varit ut 3 gånger, ätit 2 gånger och direkt han är klar går han upp och lägger sig i sängen igen. Jo han sov i sängen hela natten nu. Det är sån skillnad på honom och Pixie. Zaxons hud känns kall, som min. Pixie är kokhet. Fryser man är det bara att lägga henne under filten en stund så är man riktigt varm sen. Konstigt att det är så olika.

I morgon har morfar middag. De flyttade dagen för min skull för att jag hade kurs idag. Så kanske jag inte ens kommer iväg. Morfar kommer bli så himla besviken och mamma blir inte glad. Kanske kan ta med bajshink på vägen? Nej okej, kanske inte är en bra idé. Ibland blir det inte som man vill helt enkelt.

Fan, grämer mig så mycket för idag. Visst det blir väl fler gånger men det brukar inte finnas plats, brukar vara kö. Som nu, de utökade till två dagar för att trycker var så stort. Jaja, vad är väl en bal på slottet... om inte alldeles, alldeles underbar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar