torsdag 16 april 2015

En dag med djuren


Ja idag kom jag ut till stallet, äntligen! Jag tog en körtur med Eldas, första för i år. Åh vad fantastiskt det är! Älskar verkligen att köra och Eldas älskar verkligen att bli körd. Lite för mycket kanske för han blir rätt taggad. Det går ju att hålla honom som man vill ha honom men man får ju tjata en och 100 gånger.
Speciellt idag nu när jag tänker mer på hur vi kör. Det blev långa sträckor i lugnare joggtempo. Alla backar togs i skritt och jag gjorde en del halter i backarna. Himla onödigt tyckte Eldas. Himla onödigt också att skritta uppför hans lååååånga bästa ösarbacke.



Efter det tog jag och hämtade en häst i modell mindre och tömkörde en stund. Han är känslig och lite bakrädd så vi hade några missförstånd och diskussioner men det slutade bra.
Först jag jag med jättekorta tömmar, som om jag gick med tygel bara.

 Sen kunde jag länga allt eftersom och han tyckte det var hyfsat okej. Han fattade inte alls varför jag skulle gå bakom dock.

Men till slut så. Då jobbade vi lite på volt. Vi fick faktiskt till några travsteg.





Så fort han fattat och slappnat av lite så slutade vi. Bättre att göra det ofta och kortare pass. Båda grabbarna verkade rätt nöjda sen. 


Sen har de ju fått lammungar på gården också. 2 bedårande tacklamm, alldeles chokladbruna. Man vill ju bara ta med dom hem och ha som gosesällskap i soffan. 




Efter några timmar i stallet kom jag hem och käkade. Jag fick makaroner över som jag inte orkade så jag matade 2 hundar och en katt makaroner med gaffel. Japp, mina djur är helt normala allihop.. jag lovar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar