lördag 25 april 2015

Blåbäret ska flytta!

Efter 1 år och 700 bedrövelser verkar det äntligen vara dags för blåbäret att gå vidare i tillvaron. Han kämpar emot med näbbar och klor dock.

 Första gången en spekulant kom hade han så fint tömt sitt batteri och vägrade starta.. happ. Sen en höst fylld med "jag kommer och hämtar direkt" men ingen jäkel dök upp.

Sen spekulant 2, då hade blåbäret skurit ihop bromsarna så fälgarna blev rödheta bara av att åka en liten stund. Happ.

Många spekulanter igen av typen "brorsan jag ska köpa din bil" sen inget mer.

Idag dök slutliga spekulanten upp. Jag hade förvarnat om att bilen stått ett tag så batteriet kan nog ha dragits ur. inga problem, de hade med startkablar. Blåbäret tog då till sista ässet i rockärmen, rattlåset låste sig totalt. Det var lögn i h*e att tro att biljäkeln tänkte samarbeta. Med rattlåset låst kan man ju inte ens vrida om nyckeln i tändningen. Man kan inte heller bogsera bilen eftersom man inte kan styra. Jag kände att det nog var kört och ville mest börja sparka och skrika. Mannen som var här hade dock mest tänkt ha delar. Han hade en kopia och skulle ju då fixa till ena bilen, vilken som nu var i bäst skick, så han var inte orolig. Han behövde bara komma på ett sätt att få hem bilen.

Så affären gjordes klart, betalning och papper är klart. Vi sa att det bara är att han dyker upp och plockar med sig blåbäret när han fått tag på någon som har vinsch på sin kärra. Ni ser.. den gamle blå kämpar emot med näbbar och klor. Vad händer härnäst? Ska bilen gå av på mitten när dom vinschar den? Det gör inget, är inte min bil längre. Så snart flyttar blåbäret i alla fall.

Nu ska jag bara få tummen ur och mäta hundgaller+grindar och lägga ut till försäljning också. De passar tyvärr inte i Toytan. De är ju gjorda till en viss modell men tänker att m man får måtten kan säkert fler spekulanter dyka upp.

Alltså, det här med att sälja saker är onödigt jobbigt egentligen. Allt ska fotograferas ur alla vinklar, det ska mätas och kollas. Smågrejer är knappt värt att lägga upp för det blir så dyrt med frakt. Jag fick tex ett par boots till häst felskickade. Skulle få de rätta och få behålla de här som blev fel, men vill inte ha den sorten. Men alltså, om jag säljer dom för halva priset blir de ju knappt billigare sen med frakten ändå. Att bara sälja i närområdet är ju inte helt enkelt heller. Jag har inte tålamod att sitta och uppdatera annonser på facebook och härja för att bli av med sakerna. Men vad gör man? Kan ju inte samla precis ALLT på hög bara för att det är besvärligt.

Som slutgnäll har jag fått ett sår mitt på magen. Fick skavsår av blixtlåset häromdagen så det är verkligen mitt fram, mitt på magen. Kul värre. Tur jag mest lodar runt utan byxor helt och hållet härhemma =)

Hepp, strax dags för säng. Hoppas blåbäret lämnar parkeringen typ i morgon. Då kan jag ta Toytan till biltvätten, få bort all fågelskit och använda blåbärets parkering, under en skyddande gran så fågelskiten blir minimal.

1 kommentar: