måndag 5 april 2010

Ny ridväg!

Dagen började med att jag konstaterade att det var snö ute.. så jag sov några timmar till så eländet hann smälta haha.

Sen drog jag o mötte upp nån tjej som köpt syrrans gamla barnvagn. Fick vara lite mellanhand sådär.

Efter det var det stalldags. Vi tog en riktig långtur idag. Jag hade hittat en liten omväg på en ridtur så vi testade den. Hästarna tyckte att vi var rent av tokiga som inte gick den vanliga vägen. de tittade sig lite förundrat omkring men det var inga större bekymmer.. Bekymren kom när vi kom in på känd mark igen.
Först kom en traktor med timmersläp..härligt. Så jag o Rovis klev ut på åkern. Majsan som är lite mer uppmärksam insåg att ladugården precis över vägen var fylld med kossor som stirrade på oss. Den och traktorn blev lite för mycket så hon fick lite tilt i huvudet, men lugnade sig ganska snart.

Vi pinnade på hemåt och hästarna blev mer o mer taggade. Vid den provisoriska sjön ute på åker badade några svanar. Majsan har läst i böckerna att svanar äter fjordingar o jäklar vad hon blev tokig. Fru J hoppade av halvt i farten o Majsan kastade sig runt så leran sprutade. Hon frustade o blåste o var helt skogstokig.
Jag o Rovis som inte läst om hästätande svanar tog det lite lugnare, ja tills Majsan gjorde sin sväng på åkern, då tyckte Rova att det var dags att springa. Så hon gjorde 3 fina rodeobockningar för att försöka få av mig så hon kunde springa. Det tyckte jag var rätt otrevligt så jag gick av och tog en promenad en bit. De som känner mig vet att mitt promenadtempo är lugnt o fint.. nästan så man undrar om jag stannat ibland. Så hämnden för Rovas bockar blev att hon fick gå i snigelfart hela fina grusvägen hemåt. Ha! Jag hoppade upp sista biten o detsamma gjorde fru J.
Tokiga hästar!

Sen var man lagom hungrig så efter att ha besökt hundaffären käkade vi på max. Sen lite mataffärsstrosande o nu är jag hemma. Har jordens träningsvärk, luktar svett o häst. Gött va?

Måssekatt är i krokarna förresten. Han kom och visade sig nyss när jag ropade, men in var inte aktuellt att komma tydligen. Så jag kastade ut alla katterna o nu jagar dom varandra i trädgården.

Håhåh jaja.. dagens äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar