måndag 19 april 2010

Idag har jag ridit min drömhäst o jag är salig

Idag mina kära.. fick jag följa med Vikky till stallet där hon har sin häst för att prova rida tinker. För er som inte vet vad tinker är så är det en hästras, min drömhästras. Jag har aldrig ridit någon, bara haft en känsla av att tinker är grejen för mig. O fifaen jag trodde jag skulle dö när jag träffade dessa två ståtliga herrar. Det är de finaste hästar jag någonsin klappat o den maffigaste hästen jag någonsin ridit.
Jag är fortfarande helt hänförd, förälskad, förtrollad ja allt det där. Jag o fru J har nyss varit o käkat o jag kunde inte sluta prata om dessa vackra fantastiska hästar.

Jo jag var livrädd kan också tilläggas. Jag har spenderat de senaste 6 åren i ett fjordingstall. Alltså..fjordingar är väldans små om man jämför med dessa två herrar. När jag klev ut i hagen trodde jag att jag skulle svimma lite lätt. Hästen jag skulle rida var Enorm! Lika hög som jag är, så hög är han i manken ungefär..o grov..så jäkla maffigt grov. O så jävla vacker så jag nästan blev lite tårögd.
Hursomhelst skulle jag upp på vidundret. Det var ju liksom ett kapitel för sig, jag fick klättra på lite spånbalar för att komma upp. Väl uppe drabbades jag av lite svindel och en känsla av att vara så jäkla liten. Jag är van vid tossiga fjordingar som kan bocka o bråka, backa ner i diken o sådär. O att hoppa upp på den här enorma hästen gav mig en känsla av att inte ha en suck i världen att sätta emot om han skulle bestämma sig för att göra något som jag inte ville. Tro nu inte att fjordingar är väna små svaga ponnisar.. de har styrka och envishet så det räcker.. men lägg på 20 cm på höjden o 100kg i vikt.. Ja tjena. Så jo jag var rädd, livrädd för att han skulle bocka av mig.. men han var så snäll så. Han var rätt tung o seg men maffig och imponerande samtidigt
Det var skräckblandad beundran helt enkelt.
Om inte min feta röv vore lika bred som hästens så hade ni fått bildbevis..men nu får ni inget (jo jag ska förstora bilderna o pryda mitt hem med som bantarinspiration.. fifan såg förjävligt ut)

Sen hoppade Vikky upp och visade att han ju kunde gå framåt..drömhäst!

Jag ska också nämna att Vikkys fjording var dösöt. En riktig gosehäst som säkert kommer bli jättefin när han vuxit o blivit stor o stark!
O vovvelito var med.. totalt var det 5 hundar som härjade runt där på gården. Min vovve var så rädd så han skakade först när jag öppnade luckan o 4 otäcka hundar stod där, men det gick över.

Så..tack Vikky för idag! det var en dröm som gått i uppfyllelse o jag hoppas kunna köpa en egen tinker någon dag (någon som vill ge mig en? o ett stall?) Tills dess får jag följa med o klappa, titta på o kanske rida dessa två enormt fina hästar. Ja jag vet att jag låter överdrivet löjlig..men ni fattar liksom inte känslan av att äntligen få sitta på sina drömmars häst. Det är ofattbart.

O nu: Bildbomb!


Vi börjar med hundarna. Alla fem gick o nosade o hade kisstävling.




















Söta söta Titus



Om någon undrar om hästar gillar levergodis så var det här Titus reaktion


Titus


Garred... vackre Garred *kär*


Garre igen


O Stor o Liten.


Deedo


Deedo. Fifan vilken fin häst!


Han kan stå fint också


Haha ridbildsbevis. Det är jag på Deedo


Såhär ska en hästrumpa se ut.

2 kommentarer: