onsdag 14 april 2010

Härlig ridtur!

Jag o fru J tog en långtur idag.
Majalur är sjukt ömfotad så det känns nästan som lite djurplågeri att rida ut dock. Vi försökte hålla oss på gräs och mjuk sand så mycket det bara gick. O fru J hoppade av o gick sista biten.

Så det bar iväg, så fort vi kom ut på gräset kunde vi trava o båda hästarna tyckte det var skönt. Sen fick Majalur syn på en bil. Va? Mitt på åkern? Men herregud så kan man ju inte ha det! Så hon blåste o sprang på tvären ett tag men lugnade sig.

Vi kom förbi ungtjurarna som stod inne men hade öppet så de blängde på oss. Lagom populärt enligt hästarna. Fru J ville hoppa av men stränga tanten (ja jag alltså) sa att hon inte fick. O vi kom ju förbi utan några större missöden. Sen red vi upp där vi inte ridit innan, en omväg för att slippa grisarna. Då kom 2 varghundar o tänkte säga hej. Som tur var hann ägaren få stopp på dom.

Sen flöt det på fint, vi mötte en 4-hjuling men den vände. Vi travade en del där underlaget gjorde det möjligt, men både Rovis o Majsan ömmar så det blev mest skritt.

O faktiskt så gick det så jäkla bra idag. Vi var nog ute 1.5 timme, gick ju rätt långsamt på de partier där det var dåligt underlag så Maja gick och hade ont i fötterna..stackarn. Men inget bråk, inga katastrofer o fru j hoppade inte av en enda gång. Hurra för oss!

Sen plockade vi in alla hästar o gjorde iordning stallet för natten. Så nu är man trött, o hungrig..o trööött. o nyduschad. Ska käka o sen sova.

Pappa kom o bytte däck på bilen när jag var i stallet också. Tack för den!

Natti!

1 kommentar:

  1. Jag är sjukt medveten om det! :o jag är dålig på att ta bilder, plus att det inte är så lätt när man är själv jämt :/ Och hästarna är sååå skitiga att folk kommer tro vi försummar dem om jag tar kort i hagen, och tar man in och borstar rullar de ute innan man hinner ta kort :D
    Men jag försöker, försöker och försöker, har lite bilder som kommer snart =)

    SvaraRadera