tisdag 20 april 2010

Garred o Garred

Idag var jag i tinkerstallet (+ Titus) igen. De är ju så fina så fina.
Jag borstade o gosade massor. Klängde lite på Garre o så tömkörde jag. Det var skitroligt! Vikky gick framme o hjälpte honom fatta vad vi höll på med o jag gick bakom.

Han var inte helt med på noterna i början. Kastade sig lite framåt o svängde runt men det löste sig. Man märkte att jag faktiskt har lärt mig nåt efter alla år hos Virre, o på kursen. Fick inte panik när han snurrade runt eller kastade sig framåt. O mot slutet så fattade han poängen och gick riktigt fint. Vi var i en hage så det kändes ju tryggt att inte behöva vara orolig för att tappa honom också..han är trots allt en jättehäst. O även om jag inte är van att göra saker själv sådär så gick det bra och självförtroendet växte. Roligt!

Jag träffade hästägaren också och jag var välkommen att både rida och pyssla. De ville gärna ha hästarna inkörda så det var bara positivt. Kul! Ser redan fram emot torsdag när jag ska ut igen.


Nu när jag kom hem var katterna helt översociala. de springer runt o jamar som jag vet inte vad. Så jag ska väl ta o gosa lite med kissarna nurå. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar