torsdag 29 januari 2015

Socker är djävulens påfund

Jag är så djupt nere i träsket. Sen gick jag ju upp av medicinen, har inte slutat helt och då blir jag deppig så jag äter mer socker för att dämpa ångesten. Sen har jag inte ridit på flera månader = 0 motion.

Jag har börjat få rejäla blodsockerfall på sistone. Sådär så man kallsvettas och darrar. Det känns som man ska svimma. Jag brukar trycka i mig mjölk och russin så går det bra sen.
Nu har jag inte ätit socker (med socker menar jag godis/dricka/glass/osv, inte undvikit vitt mjöl eller så) och blodsockerrasen har lyst med sin frånvaro.

Så ny månad nu snart. Då kör vi sockerfritt, förutom en dag i veckan OM jag vill ha den dagen. Vill jag inte ha den dagen får jag inte byta till annan dag.
SKA komma igång och rida igen. Får se hur mycket det blir eftersom vi är flera som delar pålle n men allt är bättre än inget.

Jag har tid med FK den 10:e och tänkte fråga om bidrag till träningskort. Hålan närmast mig har ju gym, både vanligt gym och gruppträning. Jag gillar gym egentligen, så jäkla tråkigt att gå själv bara. Nu bor jag åt fel håll från de flesta jag känner så tror inte någon vill hänga på där direkt. Men kommer jag dit någon dag i veckan vore det skitbra. De har bl.a. cirkelträning som pass, det är ju roligt. Zumba vore värt att testa också. Ja vi får se helt enkelt efter den 10:e.

Jag sover på min sömnmedicin i alla fall men är så sjukt trött på dagarna. Det är en vanlig biverkning. Ska se om jag kan prova den andra och se om dagen efter blir bättre eller sämre. Kommer jag igång med motion och senare arbetsträning så kanske jag blir lite naturligt trött också.

Ja det var det för idag. Jävla socker.. bort med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar