lördag 24 januari 2015

Jag har matteångest, ja matematik alltså

Jag tror det i alla fall. Nu har jag flera nätter i rad drömt att jag pluggat. Jag tror det är gymnasiet, men vet inte säkert. Mina gamla gymnasiepolare är där i alla fall.
I varje dröm har jag struntat i att plugga just matte. Vi har haft prov på gång men jag har inte jobbat på en enda sida i matteboken. De andra har pluggat massor, men inte jag.
Jag var inget mattegeni (är inte). Jag hoppade av matte C på gymnasiet för att det inte behövdes för slutbetygen. Matte A var ganska lätt, matte B var en mardröm.

Så varför har jag matteångest nu? Jag gör ingenting som kräver algebrakunskaper på något sätt. Men något måste det ju betyda att jag gång på gång drömmer samma sak?

I natt var det ett tillskott av björnar dock. Hur udda som helst. Jag cyklade längs en motorväg och såg björnar överallt (levande brunbjörnar alltså). De sprang över vägen, de busade och grejade. Sen red jag på hemvägen. Cissi och Felicia var med och red också. En björn luktade t.o.m på Cissis häst (som förövrigt var nästan vit skimmel). Sen följde en björn tydligen med inomhus någonstans för jag blev jagad i en rulltrapp.
Just ja, jag räddade en varg också, som var black and tan i färgen. Den ko inte ut från motorvägen för att det var stängsel på båda sidorna, så jag höll den lugn tills de klippte upp hål i stängslet så kunde den komma ut. Sen hade Cissis Trixie fått valpar med Karins yngsta hund. Jag hoppades få en, men jag och Cissi var inte helt överens. Inte ovänner, men det var liksom något i stämningen oss emellan. Kommer ihåg att jag skulle skicka ett långt sms för att fråga varför läget var som det var.

Mamma var i skolan också, hon var polare med någon skum hippiegubbe som gick i hennes klass. Sen var jag med några småbarn som skulle löpträna genom skogen hem och vi var oroliga för att möta björnarna, men de höll tydligen bara till vid motorvägen.

Just ja, som ett projekt mot mobbing i skolan skulle alla ha några konstiga frisyrer från en musikal. Det var en mobbad kille som inte vågade komma tillbaka till skolan och det skulle tydligen hjälpa med de här frisyrerna.

Smått konstig dröm faktiskt. Jag var inte full igår, hade inte kollat på någon film med varken björnar eller matte. Jag brukar inte drömma såhär udda, men tydligen var det dags för en märklig dröm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar