söndag 25 januari 2015

Mina utekatter har blivit innekatter... och de river mitt hus

Mina katter har sen senhösten med allt regnande bestämt att de tänker vara ute så lite som det möjligen går. Bebis går ut på trappen och vänder i stort sett. Visst det får de väl.. om de inte rev mitt hus p.g.a. understimulering.

De river ner saker, jag hittar saker på konstiga ställen, de river runt bland disk, de snor mat. Jag får ju gömma sånt jag tagit upp för att tina annars försvinner det direkt. Att fixa en smörgås är ett helt uppdrag då pålägget försvinner om du blinkar en sekund. Lämnar jag ett glas mjölk på bordet så är de där, de river ner allt i deras väg. Idag hade de race inne och jag blev helt knäpp på dom till slut. Så jag handgripligen kastade ut alla tre.

Så synd är det inte om dom. Det var ju soligt och fint idag. Måttet var rågat liksom. Nu får det vara slut på slappardagarna, nu åker dom ut dagligen (okej inte i värsta ovädret) de behöver aktiveras mer än som funkar inne. De har klösbrädor och saker att klättra på, men nej.. bättre att klättra på diskbänken och kasta grejer på golvet. Lägger jag inte all mat i matlådor direkt, utan kanske låter det svalna på spisen medan jag äter, ja då är det mesta i köttväg borta kan man ju säga. Jodå de får mat, de är bara vilda.

Nu hoppas jag de är trötta i natt i alla fall. Ja jag är en kattplågare. Stackars mina katter som får komma ut när det är soligt och varmt ute. Jag var ju faktiskt ute och skottade snö och överlevde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar