söndag 19 maj 2013

Så.. frisyren svintokrull är tillbaka

Jag har inte haft såhär vidrigt sönderblekt hår på sisådär 14 år. Skillnaden då var att jag var korthårig. Då gjorde det inte så mycket att håret rasade, det växte ju ut.

Ja ni såg ju början på blonderingen, då mådde håret helt okej, efter blekning två var det väl lite gnälligt men efter blekning tre är det inte längre hår. Mitt spikraka hår drar ihop sig och blir krulligt, drar man handen genom håret får man en stor tuss i handen, tvinnar man sen ihop "hår"tussen ser det mest ut som man sitter och rullar med en torr badsvamp eller nåt. Hårstråna är fnöske.

Ja jag får skylla mig själv..men från lite gnälligt till totaldött? Kom igen!

Jag har nu då beställt en blond hårtoning, för det brukar göra håret lite gladare, sen silverschampo och silverbalsam så det sista gula försvinner. det matchar den kritvita hårbottnen så dåligt. Fast först en megareparerande inpackning eller två. Kanske skulle köra en barnoljekur också. Stackars hår =(

Men ja.. hårmodet sommaren 2013 är, enligt mig, vit/gult, livlöst och svintokrulligt. Ni som vill fuska får tupera och sen dränka håret i gelé för den autentiska stela känslan.

Typ så ser mitt hår ut... inte med flit... och jag har egentligen spikrakt hår... och 1000 gånger så tunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar