söndag 12 maj 2013

Åhh jag är jättekär

Var med Jenny och kollade in DessieBells nya hem. Hon verkade må finfint. Hon käkade med de andra småttingarna och mådde gött. Kan inte säga att hon var helt exhalterad över att se oss men när vi kom tillräckligt nära som kom hon och gosade, sen lämnade hon inte Jennys sida förrän vi drog.

Själv är jag inte den trogna typen så jag drog ett varv och pussade lite andra hästar. Det var ju dumt för jag blev störtförälskad i tre stycken som jag tycker kan kramas med mig hela dagarna. Det var en salig blandning av ett stycke shettis. Hon hade massa, massa man och var hur gosig som helst.
Nummer två är ju Eldas. Fy attan vad han är fin. Snäll och mysig är han också, jag fick en liten kram.
Slutligen en arab. Åhhhh så fin... och åhhhh så genomgosig! Vi stod och myste i evigheter, kliade och pussade. Ok det var lite för närgånget när han bet mig i tån men annars var det kärlek.

Jag sa till Jenny att jag blev sugen på att dra ut lite bord och stolar, en bra bok, lite fika och bara sitta där och titta på höstarna hela dagen. Det är ju en stor flock i alla storlekar, åldrar och raser. Det är rätt coolt att se 10 hästar interagera. De bildar smågrupper, några ogillar varandra men kan tolerera den andras existens.

Hon får det nog bara bra Dessielurv. Sen att det finns grymt bra rid-och körvägar därute skadar ju faktiskt inte. (nääe är inte alls sugen eller så)

Aja, imorgon först blodprov, sen doktor. Roligt? Inte så mycket.

 Högst upp är större delen av flocken som samlats runt maten. Otippat.
Sen har vi den supergosiga araben till höger
Längst ner till höger är den Oh så stilige Eldas
Nere till vänster har vi Jenny med DessieBoll på höger sida och goseshettisen på vänster sida.
Dessie ser ut som en midget i jämförelse. 
Tulpanerna är mina alldeles egna. Ehum, tulpaner frodas extra bland ogräs så därför är det sådär.

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar