lördag 18 maj 2013

Jennys födelsedag och premiär på cykel med par i hundar

Idag fyller ju bästa Jenny år minsann! Grattis! 


Vi tog en tur till Dessieboll där hon skulle få tömköras. Själv skulle jag våga mig på att cykla med hundarna. Zaxon är inga problem, han har varit med förr och vet hur det funkar. Pixie däremot är väl lite studsig och flamsig så jag såg framför mig hur hon skulle fastna i hjulet och snurra med runt runt.
Så, jag spände fast Pixie i Zaxon och höll Zaxon i koppel så for vi iväg. Jenny och Dessie följde med, så Dessie är cykelvan nu på köpet. 

Det gick faktiskt bra, några småjusteringar i fastspänningen bara annars gick det kanon. Jag är riktigt stolt över mina små hjärtan! Zaxon blev lite trött och Pixie blev inte trött. Sen åkte vi och badade hundarna. Pixie förvånade sig själv med att skutta ut på djupt vatten och fick lite frispel. Zaxon tyckte det var gött att svalka sig.

Värsta proffsen

Sen drog vi iväg till Jennys favoritpizzeria så jag kunde bjuda på födelsedagslunch. O efter en snabbis på Ica är vi nu hemma. Hundarna har fått tjockekorv och jag ska svimma i soffan lite. ROLIG dag!

1 kommentar: