måndag 13 maj 2013

Jag är hårig

Ja inte jag-jag alltså. Men mina kläder. Har kliat massa pållar idag och det är ju fällningstider.

Jag har löst gåtan med att vara "horsewhisperer". Man hänger en liten väska runt halsen, fyller den med hästgodis och har sen allmän utdelning. Till slut är man då omringad från alla håll och jag kunde t.o.m. klia på den svårfångade ponnyn, score! Jenny har bildbevis..mmm..
Dessvärre går det lite överstyr ibland. Som när man har en häst fastklistrad som ett litet plåster vart man än går. De har olika tekniker för att sno väskan också. Eldas var lite stealth och hängde fast den i luggen. Det lyckades nästan!
En del andra var inte så fina i kanten utan de snodde den helt enkelt, sen försökte de sno min keps också. Men hade någon bara gått förbi där när hästen gick fot så fint, fast jag sprang i cirklar, så hade de nog blivit imponerade. Godis alltså! Nu, bilder:

Dessiebell + polare tröttnade på oss och gick till andra delen. Trodde vi....

Finn ett fel. Det börjar på D och slutar på essie

Jenny fick ta upp jakten

och Dessie fick se sig besegrad

Så hon åkte in i hagen igen till sin beskyddare Eldas

Eldas är också rätt bra på att stå i vägen




Dessielur var rätt nöjd ändå


Och Eldas är schnygg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar